جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

فعالیت ائتلاف حامی مرسی ممنوع شد

پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 386083
دولت مصر دستور اجرایی شدن حکم مربوط به ممنوعیت فعالیت ائتلاف حامی «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده این کشور را صادر کرد.
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت: «ابراهیم محلب» نخست وزیر مصر دستور مربوط به اجرای حکم صادره از دادگاه ضرب الاجل قاهره در خصوص ممنوعیت فعالیت ائتلاف حمایت از مشروعیت حامی مرسی را صادر کرد.

در همین رابطه «اشرف عمران» وکیل حزب معارض استقلال گفت که این حکم در خصوص ممنوعیت فعالیت ائتلاف حمایت از مشروعیت صادر شد اما حکم نهایی نیست زیرا از همان روز نخست دو اعتراض برای آن ارائه شد و اکنون دولت از لحاظ قانونی حق ندارد آن را اجرا کند.

وی افزود که جلسه ۱ و ۶ نوامبر برای بررسی اعتراضات وارده به این حکم تعیین شده است بنابر این دولت از لحاظ قانونی نمی تواند آن را اجرا کند.

از سوی دیگر «خالد سعید» سخنگوی ائتلاف یاد شده تاکید کرد: ما به فعالیت های مسالمت آمیز خود ادامه می دهیم و دستور نخست وزیر نیز باطل و غیر قانونی است.

وی تصریح کرد: ائتلاف مذکور یک گروه یا یک حزب نیست و فعالیت های آن نیز منحصر به یک مجموعه نیست بلکه بسیاری از مصری ها از مشروعیت و حقوق در مصر دفاع می کنند.

صدور حکم ممنوعیت فعالیت ائتلاف حامی مرسی در تاریخ ۲۹ سپتامبر گذشته دومین حکم از این نوع علیه احزاب ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا بود که پس از انحلال حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین صادر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *