سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

تظاهرات طرفداران مرسی در مصر

پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۲
کد مطلب: 403327
طرفداران گروه اخوان‌المسلمین مصر در آستانه سالگرد انقلاب مردمی مصر که به سرنگونی حسنی مبارک منتهی شد، در میدان التحریر تظاهرات کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، هواداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر چند روز قبل از سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه که به برکناری حسنی مبارک در ۱۱ فوریه منجر شده بود، به خیابان‌های آمدند و علیه دولت السیسی و ارتش این کشور در قاهره تظاهرات کردند.

طرفداران گروه اخوان المسلمین مصر و نیروهای امنیتی عصر امروز(پنجشنبه) در میدان التحریر قاهره با یکدیگر درگیر شدند.

به گزارش روزنامه "رای الیوم"، جنبش "احرار" مصر در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که «جوانان مصری اکنون انقلاب را در منطقه‌ای در مرکز کشور در میدان طلعت حرب روشن می کنند».

به گفته شاهدان عینی، نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان از گازهای اشک آور و گلوله های پلاستیکی استفاده کردند.

در همین ارتباط، خبرگزاری آناتولی گزارش داد که تعدادی از تظاهرات کنندگان در این تظاهرات زخمی شدند.

این تظاهرات در حالی صورت می‌گیرد که دادگاه کیفری قاهره امروز حکم آزادی علاء و جمال مبارک دو فرزند حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر در خصوص پرونده «کاخ‌های ریاست جمهوری» را صادر کرد.

طرفداران اخوان المسلمین شب گذشته نیز علیه دولت حاکم مصر در قاهره تظاهرات کردندو شعار «سرنگون باد حکومت نظامیان» سر دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *