يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

رکورد نیمار در تیم ملی برزیل

چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 385890
نیمار بازیکن ۲۲ ساله تیم ملی فوتبال برزیل با چهار گلی که به ژاپن زد، جوانترین بازیکنی لقب گرفت که در یک بازی توانسته بیش از سه گل برای این تیم به ثمر برساند.
به گزارش جهان به نقل از عصر ورزش، برزیل در این بازی دوستانه که دیشب (سه شنبه) در ورزشگاه ملی سنگاپور برگزار شد با چهار گل نیمار موفق شد ژاپن را با نتیجه ۴ بر صفر شکست دهد.

مهاجم بارسلونا بدین ترتیب توانسته است در ۵۳ بازی ملی ۴۰ گل به ثمر برساند و بالاتر از بازیکنانی چون توستائو بزرگ با ۳۶ گل و لئونیداس داسیلوا افسانه ای با ۳۷ گل، در مکان هفتم جدول برترین گلزنان تاریخ برزیل قرار بگیرد.

وی هم اکنون از نظر تعداد گل با ریولینو برابر است اما ریولینو در ۱۲۰ مسابقه توانست به رکورد ۴۰ برسد.

نیمار بعد از پایان مسابقه گفت: اتفاقات زیادی در زندگی من افتاده است و در ۲۲ سالگی فراز و نشیب های فراوانی را طی کرده ام که جزئی از زندگی یک بازیکن است. من قصد شکستن رکورد په له را ندارم بلکه هدف من گلزنی برای کمک به هم تیمی هایم است.

هم اکنون در صدر جدول برترین گلزنان برزیل، په له با ۹۵ گل قرار دارد و بعد از او رونالدو با ۶۲ ایستاده است در حالیکه روماریو با ۵۳ گل سوم است و ببتو با ۵۲ گل مکام چهارم را به خود اختصاص داده است. جایگاه پنجم نیز با ۴۴ گل به طور مشترک متعلق به زیکو و جرزینیو است.

آخرین باری که یکی از بازیکنان تیم ملی برزیل موفق به زدن چهار گل در یک مسابقه شد در سال ۲۰۰۰ بود. وی در جریان برتری ۶ بر صفر برزیل مقابل ونزئولا در مقدماتی جام جهانی چهار گل به ثمر رساند.

زیکو هم دو بار برای تیم برزیل در یک مسابقه چهار گل زده است. او یکبار هم موفق به زدن پنج گل شد که در بازی غیر رسمی و دوستانه در مقابل تیم محلی ریو بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تعداد گلهای نیمار در تیم ملی برزیل