سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

آموزش نظامی نیروهای سعودی‌ در فرانسه

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 385525
چند یگان از نیروهای کماندوی کوهستانی عربستان به منظور فراگرفتن آموزش های نظامی و بالا بردن توانایی عملیات کماندویی روز گذشته عازم فرودگاه سن ژاگ در جنوب شرق پاریس شدند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، یگان هایی از نیروهای کماندوی کوهستانی وابسته به چتربازان و نیروهای ویژه در نیروی زمینی ارتش عربستان روز گذشته وارد فرودگاه سن ژاگ در جنوب شرق پاریس شدند.

هدف از اعزام این نیروها به فرانسه، مشارکت در آموزش موسوم به «خوشه۱» است که در آن نیروهای عربستانی و فرانسوی شرکت دارند.

دو طرف مقدمات لازم برای این تمرین ها را فراهم کرده اند و قرار است تمرین های نظامی فردا در یکی از مراکز آموزش عملیات کماندوی کوهستانی در کوههای آلپ فرانسه آغاز شود.

این آموزش ها در چارچوب همکاری نظامی بین عربستان و فرانسه جا داشته و هدف از آن، بالابردن توانمندی نیروهای دو طرف در زمینه عملیات کماندویی در اماکن کوهستانی است.

این تمرین های نظامی دو هفته ادامه خواهد داشت و در جریان آن شرکت کنندگان آموزش های میدانی متعددی را فراخواهند گرفت که شامل تیراندازی و آموزش های مشابه خواهد بود.

از سوی دیگر وزارت خدمات شهری عربستان فاش کرد که از آغاز سال جاری تا ابتدای ماه گذشته، ۱۶هزار کارمند دولتی استعفا داده و در همین مدت نیز هشت هزار و ۳۴۰ نفر به فهرست کارمندان دولت اضافه شده اند.

بنابر آمار ماهنامه وزارت خدمات شهری عربستان، بیشتر موارد استعفای کارمندان دولت، مربوط به قشر معلمان است زیرا بیش از شش هزار نفر از آنان از خدمات آموزشی استعفا دادند و پس از آن نیز کارمندان وزارت بهداشت هستند تا جایی که ۹۰۰ کارمند در این بخش در سال جاری از کار خود استعفا دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *