دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲
۲
ادعای جدید رسانه‌های غربی؛

آمریکا برای عدم حمله به نیروهای بشار اسد به ایران اطمینان داده است

چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 382030
خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد آمریکا پیش از آغاز حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه٬ مقامات ایران را جداگانه در جریان اهداف این حملات قرار داده است.
آمریکا برای عدم حمله به نیروهای بشار اسد به ایران اطمینان داده است
سرویس بین الملل جهان نيوز: در ادامه ادعاهای غربی‌ها درباره درخواست ایران از آمریکا برای حضور در ائتلاف علیه داعش، رسانه‌های غربی ادعای جدیدی را مطرح کرده‌اند.

به گزارش جهان، خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی به نقل از یک مقام ارشد ایران گفته است که مقامات آمریکایی پیش از آغاز این حملات در تماس با مقامات جمهوری اسلامی به آنها اطمینان داده‌اند که نیروهای وابسته به بشار اسد، رئيس‌جمهور سوریه را در این حملات هدف قرار نخواهند داد.

رویترز همچنین در ادامه این گزارش می افزاید: یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا هم در گفت‌وگو با این خبرگزاری این تعامل میان تهران و واشنگتن را تایید کرده است.

این مقام ایرانی که به شرط افشا نشدن هویت‌اش اطلاعات مرتبط با این تماس را در اختیار رویترز قرار داده٬ گفته است که ایران پیش‌تر در تماس با مقامات آمریکایی نسبت به سرنوشت حکومت بشار اسد در صورت آغاز حملات به مواضع داعش در خاک سوریه ابراز نگرانی کرده بود.

به گفته این مقام ایرانی این مسأله ابتدا در ژنو مورد بحث قرار گرفتن و سپس به صورت مفصل در نیویورک مورد گفتگو قرار گرفت و در آنجا ایران اطمینان یافت که اسد و دولت وی در صورت حمله به داعش در سوریه مورد هدف قرار نخواهند گرفت.

یک مقام آگاه در وزارت خارجه آمریکا ضمن تأیید این مطلب گفت: "ما نیات خودمان را به ایرانی‌ها اطلاع دادیم، اما نه زمان و اهداف را. همانگونه که گفته‌ایم، عملیات نظامی را با ایران هماهنگ نخواهیم کرد. و البته اطلاعات را نیز با ایران سهیم نخواهیم شد."

به ادعای رویترز مقامات کشورمان پیشتر به این خبرگزاری اعلام کرده‌اند که ایران در نبرد علیه شبه‌نظامی‌های افراطی با آمریکا همکاری می‌کند. "این یک مسأله اطلاعاتی است و می‌توانم به شما اطمینان دهم که در موضوعات ژئوپولوتیک و اطلاعاتی با آمریکایی‌ها سهیم نمی‌شویم ... اما در نبرد علیه داعش در مسائل نظامی و امنیتی سهیم می‌شویم."

این در حالیست دولت سوریه نیز به شکل رسمی اعلام کرد که در جریان حملات هوایی آمریکا علیه داعش قرار گرفته است. ولید معلم، وزیر امور خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جان کری، همتای آمریکایی وی نامه‌ای را برای او ارسال و او را در جریان آغاز حملات هوایی قرار داده است.

دولت سوریه قبلا تهدید کرده بود که اگر واشنگتن بدون هماهنگی با دمشق به خاک سوریه حمله کند، به مقابله خواهد پرداخت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


همین مقام ناشناس کیه؟ واقعا هست یا این رسانه ی انگلیسی دنبال شایعه و جنجاله؟ اگه هست چرا جرات ندارن معرفیش کنند؟
حنی اگر نظر رئیس جمهور را هم ملاک بگیریم صرف اطلاع دادن در مورد حمله باعث مشروعیت آن نمیشود و حمله باید به درخواست حکومت و دولت یک کشور باشد... که تا جایی که ما در رسانه ها میبینیم دولت سوریه چنین درخواستی به آمریکا یا اردن یا امارات متحده عربی و علی الخصوص به ترکیه ارائه نکرده است.