جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تهاتر نفت با کالا بین ایران و روسیه

جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 394866
مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: دریافت غلات و تولیدات صنعتی از روسیه در مقابل فروش نفت‌خام به این کشور در مرحله تفاهمنامه است.
به گزارش جهان؛ محسن قمصری در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر اینکه وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرده است که مسکو قصد دارد با ایران قراردادی را برای آغاز تهاتر غلات و تولیدات صنعتی با "نفت" آغاز کند، آیا شما این را تأیید می‌کنید؟ گفت: همان طور که وزیر نفت در حاشیه اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور در تهران اعلام کرد، بین دو کشور در این ارتباط تفاهمنامه‌ای امضاء شده است، نه قرارداد.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با رد این که ایران در روسیه مخازن ذخیره نفت‌خام اجاره کرده است تأکید کرد که ایران قصدی هم مبنی بر اجاره مخزن در این کشور ندارد.

به گزارش تسنیم، آلکسی یولیوکایف؛ وزیر اقتصاد اعلام کرده بود که مسکو قصد دارد قراردادی را برای آغاز تحویل غلات و تولیدات صنعتی در مقابل دریافت نفت، با ایران منعقد کند.وی ابراز امیدواری کرد که این قرارداد در آینده نزدیک منعقد شود.

پیش این نیز در یازدهمین نشست کمیسیون دائمی همکاری‌های تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه که شهریورماه امسال در تهران برگزار شد، یک تفاهمنامه اقتصادی بین دو کشور با هدف توسعه روابط امضا شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *