چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۱

۷۰درصدمراکزمعاینه فنی تهران بیکارند

يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 380088
مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه ۴۰ خط فعال برای معاینه فنی خودروها وجود دارد گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات قانونی و عدم برخورد جدی با خودروهای فاقد معاینه فنی، ۷۰ درصد از ظرفیت مراکز معاینه فنی خالی و بلااستفاده مانده است.
به گزارش جهان؛ ولی آذروش در گفتگو با مهر اظهارداشت: ۱۴ مرکز با ۴۰ خط معاینه فنی تمام مکانیزه در شهر تهران وجود دارد ما به دلیل معافیت ۵ ساله خودروها از دریافت معاینه فنی و همچنین عدم برخورد جدی با خودروهای فاقد معاینه فنی عملا بخش اصلی ظرفیت این مراکز بلا استفاده مانده است.

وی ادامه داد: همچنین در تهران ۵ خط معاینه فنی برای خودروی های سنگین و ۱۰ خط نیز برای معاینه فنی موتورسیکلت ها وجود دارد که میزان مراجعات در این زمینه هم بسیار کم است.

مدیر عامل ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای تهران تاکید کرد: در حال حاضر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خودروی فاقد معاینه فنی به راحتی و بدون آنکه هیچ مانعی را بر سر راه خود ببینند، در سطح شهر تردد می کنند .

وی تاکید کرد: خروج خودروهای فرسوده، ارتقا کیفیت سوخت و خودرو و همچنین انجام به موقع معاینه فنی خودروهای راه کارهای اصلی کاهش آلودگی هوا محسوب می شود اما متاسفانه آن طور که باید و شاید مورد توجه مسئولان قرار ندارند.

آذروش گفت: کاهش معافیت معاینه فنی خودروها از ۵ سال به حداقل ۲ سال و اعمال قوانین و برخورد با متخلفان از جمله اقداماتی است که می تواند سبب شود معاینه فنی به نقش و جایگاه اصلی خود برسد و سبب کاهش ۳۵ درصدی آلودگی هوای پایتخت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علي
Iran, Islamic Republic of
جا داره به ايشون بفرماييد نحوه برخورد و رفتار خود عوامل معاينه فني هم در اين بي رغبتي بي اثر نيست. سالهاي اول راه اندازي معاينه فني واقعا فكر ميكرديم مركزي هست كه ماشين رو از نظر فني كنترل ميكنه و ايرادها رو ميگه. اما هر بار بخشي از خدمات فني اينها آب رفت يا زير سيبيلي رد شد يا فقط پول شد. الان فكر ميكنم همه صرفا به چشم اينكه بايد پولي رو بدن و برچسبي بگيرن به اين مراكز نگاه ميكنند. ديگه كسي به چشم يك مركز واقعي تشخيص مطايل فني ماشين به اينها نگاه نميكنه!
حتي ديده شده طرف پول داده و بدون اينكه ماشين رو ببره كارت گرفته!