شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۳
تبعات متفاوت اجتماعی جنگ ۵۰ روزه برای غزه و اسراییل؛

۳۰ درصد اسرائیلی‌ها به مهاجرت فکر می‌کنند/ خروج ۸۰۰ هزار نفر از سرزمین‌های اشغالی

يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 379021
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هزینه ۵۰ روز تهاجم نظامی این رژیم علیه نوار غزه را ۲.۵ میلیارد دلار برآورد کرده؛ هزینه‌ای که صهیونیست‌ها را وادار ساخته برای جبران آن، به کاهش بودجه ۲۰۱۴ اقدام کنند.
۳۰ درصد اسرائیلی‌ها به مهاجرت فکر می‌کنند/ خروج ۸۰۰ هزار نفر از سرزمین‌های اشغالی
گروه بین الملل جهان نيوز: جنگ ۵۰ روزه غره که با پیروزی سیاسی گروه‌های مقاومت به پایان رسید، امتیازات ویژه‌ای برای فلسطین به ارمغان آورد و در ازای آن دولت نتانیاهو را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

در کنار این مسائل همان‌طور که کارشناسان نیز پیش بینی می‌کردند، این جنگ به صورت مستقیم جامعه داخلی اسراییل را نیز تحت تاثیر قرار داد. درصد قابل توجهی از شهروندان اسراییل در طول جنگ اخیر به خاطر جلوگیری از دادن تلفات به خاطر هزاران موشک محور مقاومت مجبور به زندگی در پناهگاه‌ها بودند.

این در حالیست که کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به دنبال جنگ اخیر غزه و احساس ناامنی اسرائیلی‌ها در سایه شلیک موشک‌های فلسطینی، ۳۰ درصد افراد به مهاجرت می‌اندیشند. آنها گفته
درصد قابل توجهی از شهروندان اسراییل در طول جنگ اخیر به خاطر جلوگیری از دادن تلفات به خاطر هزاران موشک محور مقاومت مجبور به زندگی در پناهگاه‌ها بودند.
اند که اگر فرصت برای آنها فراهم شود به خارج از اسرائیل مهاجرت خواهند کرد زیرا توانایی رویارویی با وضعیت روحی-روانی و احتمال تشدید درگیری ها را ندارند.

نکته دیگر اینکه برخی مناطق رژیم صهیونیستی که بیشتر از طرف موشک های مقاومت مورد هدف قرار گرفته، اینک صاحبان انها قصد دارند که منازل خود را بفروشند و آن مناطق را ترک کنند.

همچنین منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی گزارش دادند که در دوره اخیر مهاجرت جوانان اسرائیلی بنا به دلایل اقتصادی و انگیزه‌های امنیتی افزایش یافته است.

کانال دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع رسمی گزارش داد که حدود ۸۰۰ هزار اسرائیلی در دوره اخیر با هدف یافتن سرپناه دائمی در کشورهای جهان، سرزمین اشغالی را ترک کرده اند.

این در حالیست که به نوشته سایت صهیونیستی روترنت، در اسرائیل سالانه ۵۰۰۰ نفر اقدام به خودکشی می‌کنند که ۵۰۰ مورد آن منتهی به مرگ می‌شود.

از سوی دیگر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هزینه ۵۰ روز تهاجم نظامی این رژیم علیه نوار غزه را ۲.۵ میلیارد دلار برآورد کرده؛ هزینه‌ای که صهیونیست‌ها را وادار ساخته برای جبران آن، به کاهش
۷۲ درصد از فلسطینی‌ها نیز از مجهز شدن کرانه باختری به سلاح استقبال می‌کنند.
بودجه ۲۰۱۴ اقدام کنند.

پایگاه صهیونیستی «عاروتص شوع» از درخواست وزارت جنگ برای ۲۰ میلیارد شکل برای جبران خسارات نیز خبر داده است.


افزایش حمایت اجتماعی از مقاومت

اما در طرف مقابل، قضیه در حوزه اجتماعی فلسطین کاملا متفاوت است.

در حالیکه بازسازی مناطقی در غزه آغاز شده میزان حمایت اجتماعی از گروه های مقاومت و روحیه ایستادگی به شدت افزایش یافته است.

پایگاه اینترنتی «مرکز سیاست و نظرسنجی فلسطین» نتایج نظرسنجی‌ خود درباره موضوعات مختلف را در کرانه باختری و نوار غزه منتشر کرده است که در فاصله زمانی ۲۶ تا ۳۰ آگوست ۲۰۱۴ انجام شده است.

بر اساس این نظرسنجی، ۷۹ درصد فلسطینی‌ها بر این باورند، حماس پیروز جنگ غزه بوده است، در حالی که تنها ۳ درصد اسرائیل را پیروز این جنگ می‌دانند.

بر خلاف، ادعای صهیونیست‌ها، ۷۹ درصد فلسطینی‌ها نیز بر این باورند، اسرائیل مسئول شروع جنگ غزه است. کته جالب توجه اینکه، ۶۳ درصد از
میزان استقبال از مبارزه مسلحانه در کرانه باختری و همچنان حمایت از گروه‌های مقاومت نظیر حماس و جهاد اسلامی بالاترین میزان در تاریخ نظرسنجی‌های صورت‌گرفته است
شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند توافقنامه آتش‌بس منافع طرف فلسطینی را تامین کرده است.


بر اساس این نظرسنجی، ۸۶ درصد فلسطینی‌ها بر این باورند اگر محاصره غزه پایان نیابد، از پرتاب راکت از نوار غزه به سوی اراضی اشغالی حمایت می‌کنند. علاوه بر این، ۹۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از عملکرد نظامی حماس در رویارویی با نیروهای اسرائیلی خرسند بودند و ۷۸ درصد مردم از نحوه دفاع حماس از غیرنظامیان در غزه ابراز رضایت کرده‌اند. ۷۲ درصد از فلسطینی‌ها نیز از مجهز شدن کرانه باختری به سلاح استقبال می‌کنند.

بر اساس نظرسنجی این مرکز، اگر امروز انتخابات ریاست جمهوری در فلسطین برگزار شود، ۶۱ درصد فلسطینی‌ها، اسماعیل هنیه را به عنوان رئیس‌جمهور بر می‌گزینند. علاوه بر این، نتایج این نظرسنجی نشان داد، بعد از جنگ ۵۰ روزه با اسرائیل، محبوبیت حماس در نوار غزه و کرانه باختری بسیار افزایش یافته است.

پایگاه +۹۷۲ گزارش داده است که این میزان استقبال از مبارزه مسلحانه در کرانه باختری و همچنان حمایت از گروه‌های مقاومت نظیر حماس و جهاد اسلامی بالاترین میزان در تاریخ نظرسنجی‌های صورت‌گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Netherlands
هر کجای دنیا هم که فرار کنند باید بدانند خود و فرزندانشان در لیست منتقمین مسلمان و نیروهای مقاومت قرار دارند و به زودی تاوان جنایاتشان را خواهند پرداخت انشاءالله
گور بابای اسرائیل و اسرائیلی...
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنتشون کنه