سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

افزایش داروهای‌بیوتکنولوژی ایرانی به ۳۰قلم

جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 378692
رئیس سازمان غذا و دارو از افزایش ۳۰ قلم تولید داروهای نوترکیب و بیوتکنولوژی در کشور تا آخر امسال خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، رسول دیناروند در مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی در تبریز اظهار داشت: در حال حاضر ۱۸ قلم داروی نوترکیب و بیوتکنولوژی در کشور تولید می‌شود که تا پایان سال ۱۲ قلم دیگر به این تعداد افزوده می‌شود و در خط تولید داخلی قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه سیاست وزارت بهداشت حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندکان است، گفت: توسعه شرکت‌های دانش بنیان بسیار جدی گرفته شده است و ما در زمینه تولید داروهایی با فن آوری پیشرفته جزو کشورهای پیشگام هستیم.

دیناروند بیان کرد: در حال حاضر ۱۸ قلم داروی نوترکیب و بیوتکنولوژی در کشور تولید می‌شود که تا پایان سال ۱۲ قلم دیگر به این تعداد افزوده شده و در خط تولید داخلی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه در عرصه صنایع غذایی و تجهیزات پزشکی نیز وضعیت مطلوبی داریم، اظهار داشت: ما همواره در صنایع غذایی و داروسازی و پزشکی بایستی به فراتر از مرزها بیندیشیم و وزارت بهداشت نیز با تمام توان و امکانات این آمادگی را دارد که از فعالان در این زمینه ها حمایت کند.

وی همچینین یادآور شد: امسال درحوزه دارویی یک آرامش منطقی و پایدار در کشور ایجاد شده است و با وجود کاهش ۳۰ درصدی واردات دارو ، مردم احساس کمبود دارو ندارند و تورم در زمینه قیمت داروها ۵۰ درصد کمتر از تورم در سایر زمینه‌ها است.

دیناروند در ادامه افزود: تبریز قطب جدی صنعت غذا و دارو و پزشکی کشور است و مردم این خطه تولید کننده و صادر کننده هستند و بیش از اینکه مصرف کننده باشند بار دیگر بخش‌های کشور را بر دوش می‌کشند.

به گزارش وزارت بهداشت، همزمان با افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی در تبریز، از ۲ داروی آمپول اسید لوکوفولین داروی درمان کم خونی در بیماران مبتلا به سرطان و کپسول شارک کارتیلاژ مورد استفاده در بیماری‌های التهابی مفاصل به عنوان مکمل و همچنین، تخت بیمار آتریا متعلق به شرکت سینا احمدآریا با حضور استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دیگر مسئولان رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در مراسم آغاز به کار چهاردهیمن نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی در تبریز با تبریک دهه کرامت و تقدیر از حضور دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی و دکتر دیناروند معاون وزیر و رئیس سازمان غذا ودارو و دست اندرکاران برپایی نمایشگاه،گفت: ما خود را متولی هر چه که مربوط به سلامت باشد می‌دانیم و مطمئناً نمایشگاه بهترین محل و فضا برای نمود فعالیت‌ها در حوزه سلامت و افزایش سطح آگاهی چه برای تولید کنندگان و چه برای عرضه کنندگان محصولات سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ها فرصتی برای ایجاد ایده‌های جدید در عرصه سلامت است، حمایت جدی این دانشگاه از برگزاری چنین نمایشگاهایی را اعلام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *