سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

«هیلاری کلینتون» یک «جنگ طلب» است

يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب: 376780
یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی، وزیر امور خارجه سابق این کشور را که درصدد شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ است، جنگ طلب خواند و تاکید کرد که هیلاری آمریکا را درگیر یک جنگ دیگر در خاورمیانه خواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، «رند پل» سناتور جمهوریخواه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «ان بی سی»، «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه سابق این کشور را یک «جنگ طلب» توصیف کرد و گفت که اگر کلینتون درصدد رسیدن به سمت ریاست جمهوری آمریکا باشد، این امر موجب می شود که برخی رای دهندگان نگران شوند که وزیر خارجه سابق آمریکا، این کشور را درگیر یک جنگ دیگر در خاورمیانه کند.

پل که یک چهره برجسته ضد مداخله گری های نظامی آمریکا و درصدد شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی این کشور است، سال گذشته میلادی نیز با درخواست «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا برای مداخله نظامی در سوریه مخالفت کرده بود.

این چهره جمهوریخواه آمریکایی در مصاحبه خود گفت که اگر دموکرات ها جنگ طلبی مانند هیلاری کلینتون را نامزد حزب خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا کنند، در این صورت ماهیت انتخابات تغییر خواهد کرد؛ پل گفت: من فکر می کنم که آنچه دموکرات ها بیشتر از آن می ترسند این است که در یک انتخابات عمومی که من نیز قرار است در آن شرکت کنم، افراد مستقل و حتی برخی از دموکرات هایی حضور دارند که می گویند: ما از جنگ خسته ایم.

پل افزود: نگرانی ما این است که هیلاری کلینتون ما را درگیر یک جنگ دیگر در خاورمیانه کند زیرا اون بسیار مشتاق (به جنگ) است.

کلینتون در سال ۲۰۰۲ میلادی به عنوان یک سناتور آمریکایی به نفع قدرت گسترده «جورج دبلیو بوش» رئیس جمهور سابق این کشور برای تهاجم به عراق رای داد؛ کلینتون که درصدد شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است، در طول سال های گذشته اعلام کرده است که بابت حمایت خود از حمله به عراق متاسف است و حتی در کتاب جدید خود با عنوان «انتخاب های دشوار» نیز نوشته است که: من در این اشتباه (حمایت از حمله به عراق) تنها نبودم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *