پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۱

توافق هسته ای جامع با ایران نامعلوم است

يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب: 375613
خبرگزاری رویترز با اشاره به وجود اختلافات زیاد بین ایران و گروه 1+5 دستیابی به توافق هسته ای را نامعلوم خواند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، خبرگزاری رویترز در مطلبی با اشاره به دیدار یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از تهران دورنمای توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ را نامشخص خواند.

در این گزارش آمده است: سفر آمانو به تهران در حالی صورت می گیرد که وی باید تا قبل از ضرب العجل ۲۵ آگوست گزارش خود را درباره ابعاد احتمالی برنامه هسته ای ایران به آژانس بین المللی انرژی ارائه دهد.

در این گزارش به دیدار و مذاکره یوکیو آمانو با محمد جواد ظریف وزیر خارجه و دکتر حسن روحانی رییس جمهور کشورمان اشاره شده و در عین حال تاکید شده است که جزییاتی از مذاکرات وی با مقامات ایرانی هنوز منتشر نشده است.

این رسانه انگلیسی در بخش دیگر از گزارش خود با اشاره به شکاف بین دیدگاه های ایران و گروه ۱+۵ درباره میزان غنی سازی اورانیوم در ایران می نویسد: به علت شکاف های عمده بین ایران و گروه ۱+۵ بر سر میزان مجاز غنی سازی اورانیوم توسط ایران در نیمه ماه جولای مذاکرات هسته ای تا ۲۴ نوامبر تمدید شد و به همین دلیل دستیابی به توافق هسته ای حتمی نمی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یارشهدا
همشون برن به درک.ما به فعالیتهای هسته ایمون با قدرت تمام ادامه میدیم