يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

کاهش چشمگیر غرق‌شدگی در مازندران

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 374988
معاون استاندار مازندران با اشاره به افزایش تعداد ناجیان غریق در طرح های سالم سازی دریا، گفت: غرقی‌های سواحل مازندران ۵۵ درصد کاهش یافت.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی رضا یونسی رستمی در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اظهار کرد: بخشی از این توجه مسافران به مازندران به واسطه طبیعت بکر و زیبای استان و بخشی دیگر مربوط به میراث معنوی و ملی موجود در این دیار است.

وی افزود: دماوند باشکوه و عظیم که مظهر ایستادگی و پایداری ملت ایران است، از جمله میراث مهم ملی مازندران محسوب می‌شود که متاسفانه در سالیان متمادی مورد تعرض و تخریب قرار می‌گرفت و خوشبختانه و با لطف الهی توانستیم جلوی این غارت و تخریب دماوند را بگیریم.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران با تاکید بر تاریخ کهن و ارزشمند جای جای ایران اسلامی، افزود: با توجه به اسناد و شواهد می‌توان گفت هیچ جای ایران قدمت تاریخی مازندران را ندارد و مازندران مرکز نخستین سکونت گاه های بشری بوده است.

یونسی گفت: وجود امام زادگان فراوان در دیار علویان که بیانگر تشکیل اولین حکومت شیعی است، مورد توجه گردشگران و مسافران قرار دارد مروز باید تلاش کنیم تا با استفاده بهینه از این میراث معنوی و تاریخی، تنوع گردشگری در مازندران ایجاد کنیم.

وی یکی از مولفه های اساسی پذیرش گردشگر خارجی را توسعه زیرساخت های لازم مانند جاده و فرودگاه دانست و افزود: مازندران در برخی ایام سال چند برابر جمعیت خود پذیرای مسافر است و با همان امکانات محدود به ارائه خدمات می پردازد.

یونسی با بیان اینکه امسال برای ساماندهی دریا با استفاده و کمک همه کارشناسان از ماه ها قبل برنامه ریزی کردیم، تصریح کرد: برای نخستین بار امسال دولت ۲۶ میلیارد تومان برای ساماندهی سواحل خزر اختصاص داد که از این میزان ۱۸ میلیارد تومان مختص مازندران است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: زیباسازی سواحل از جمله برنامه های ستاد است و در این راستا حتی برای مجتمع های ساحلی اداری نیز ضرب العجل تعیین کردیم تا محدوده خود را زیباسازی کنند.

وی گفت: تعداد ناجیان غریق در سواحل مازندران نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد، تعداد نیروهای هلال احمر ۶۰ درصد و تعداد پرسنل نیروی انتظامی ۱۳ درصد رشد داشته است.

یونسی با اشاره به کاهش تعداد غریق سواحل مازندران نسبت به پارسال، افزود: تعداد غریق در خردادماه، ۸۶ درصد، در تیرماه ۷۷ درصد و در مردادماه تا امروز ۵۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی بیان کرد: مرگ یک هم وطن در دریا برای ما نامطلوب و مایه تاسف است و از مردم می خواهیم که به توصیه ها و هشدارها توجه کنند و از طرح‌های دریا و در زمان های مقرر برای شنا استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *