يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰
در سال آبی گذشته ثبت شد؛

کاهش ۱۴درصدی بارش در حوضه آبریز خزر

پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 386081
ریزش‌های جوی در حوضه آبریز دریای خزر در سال آبی گذشته نسبت به میانگین دوره مشابه دراز مدت ۱۴ درصد کاهش یافته است.
به‌گزارش جهان به نقل از فارس، بر اساس اعلام دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گیلان، در سال آبی گذشته (مهر ماه ۹۲ تا پایان شهریور ۹۳) ریزش های جوی در حوضه آبریز دریای خزر ۳۶۵ میلی متر بوده که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره مشابه دراز مدت با ۴۲۵ میلی متر ۱۴ درصد و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته با ۴۰۴ میلی‌متر ۱۰ درصد کاهش داشته است.

طی این دوره ارتفاع ریزش‌های جوی در حوضه آبریز سفید رود بزرگ ۳۱۵ میلی متر ثبت شد که این میزان بارش نسبت به میانگین دوره مشابه درازمدت با ۳۵۹ میلی متر ۱۲ درصد کاهش داشته، اما نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته با ۲۹۸ میلی متر ۶ درصد افزایش داشته است.

همچنین بر اساس پایش انجام شده طی دوره آبی یک ساله، از ابتدای مهرماه ۹۲ تا پایان شهریور ماه ۹۳ در ۱۰ ایستگاه، شاخص حوضه آبریز داخلی استان گیلان نیز ۸۶۴ میلی متر بارش ثبت شد که این میزان نسبت به دوره مشابه دراز مدت با ۱۰۲۱ میلی متر بارش ۱۵ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته با ۸۸۲ میلی متر ۲ درصد کاهش داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *