سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
۱
درددل خودمانی روستاآزاد پس از ۴سال ریاست؛

کلید به‌دست منتظرتحویل دانشگاه‌شریف هستم

سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 374768
رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه امیدوارم هر چه سریع‌تر تکلیف ریاست دانشگاه مشخص شود، گفت: پیش‌بینی می‌کنم تا دو هفته دیگر در کرسی ریاست دانشگاه باشم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، رضا روستاآزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف در نشست خبری صبح امروز با اشاره به فعالیت رسانه‌های کشور بر مبنای تفکر ارزشی گفت: در حال حاضر تاثیر جدی اطلاع‌رسانی را در جامعه می‌بینیم و در این مسیر باید حرکات رو به جلوتری را برنامه‌ریزی کنیم که حتما دانشگاه‌ها و به خصوص دانشگاه صنعتی شریف در این مسئله کمک می‌کنند.

وی افزود: رسانه وظیفه اطلاع‌رسانی دارد نه تحلیل بر اساس منافع عده‌ای و قضاوت باید بر عهده مردم قرار بگیرد.

* کلید به دست منتظر تحویل دانشگاه هستم

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: کلید به دست منتظرم تا دانشگاه را تحویل دهم ولی کسی تحویل نمی‌گیرد.

وی افزود:‌ فردی نیستم که بیکار بنشینم و پس از دوره ریاستم یکدیگر را در کسوت‌های دیگر می‌بینیم، ۷-۸ خط کاری را در نظر دارم که پس از این دوره دنبال کنم.

وی خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: در سؤالات خود در مورد عملکرد من فعل گذشته به کار نبرید زیرا من مشتاقم که زودتر تکلیفم مشخص شود تا در فعالیت‌های دیگر با شما در ارتباط باشم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف اضافه کرد: وزیر علوم نامه معرفی رئیس دانشگاه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کرده است و اگر طبق روال در جلسه روز سوم شهریور شورا بررسی‌های ریاست دانشگاه انجام شود، حدود ۲ هفته دیگر در این پست هستم و پس از آن پست را تحویل می‌دهم.

وی افزود: محمود فتوحی که از سوی وزیر علوم به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده است را تائید می‌کنم، وی مورد تائید شورای دانشگاه و جمع اساتید است و امیدوارم هر چه سریع‌تر این جابجایی صورت بگیرد و ما هم به او کمک می‌کنیم.

روستاآزاد با اشاره به اعلام وصول استیضاح وزیر علوم در جلسه صبح امروز مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امیدوارم فرایند استیضاح سبب تعویق انتساب رئیس دانشگاه شریف نشود.

* پیشرفت علمی دانشگاه شریف در ۴ سال اخیر

وی با بیان اینکه پیشرفت علمی شاخص‌های زیادی دارد، گفت: بر اساس رتبه‌بندی تایمز تا ۷ سال گذشته جزو ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا هم نبودیم. در ۴ سال گذشته به ۵۰۰ دانشگاه برتر راه یافتیم و در آخرین رتبه‌بندی در مقام ۲۷۵ دنیا قرار داریم. یعنی در فاصله سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ هفتاد رتبه پیشرفت کردیم و در بازه ۲۵۰ قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: در رابطه با مسائل آموزشی نیز انتخاب دانشگاه شریف از سوی ۱۰۰ نفر اول کنکور نشان‌دهنده این است که تمام خانواده‌های ایرانی آموزش دانشگاه شریف را تائید می‌کنند.

وی افزود: سرانه مقاله ASI در دانشگاه شریف ۳ است در حالی که در دانشگاه MIT سرانه مقاله ۱.۹ را دارد، ارجاع به مقالات دانشگاه شریف نیز ۶۰ است و این نمودار به طور مرتب رشد می‌یابد.

وی با اشاره به عملکرد دانشگاه شریف در قالب دانشگاه نسل سوم گفت: طرح‌های فناوری و کارآفرینی این دانشگاه بسیار رشد داشته به طوری که قراردادهای صنعتی ما ۱۳ برابر شده است. یعنی از ۵ میلیارد تومان قرارداد به ۶۵ میلیارد تومان رسیدیم و نیمی از هزینه‌های دانشگاه را از طریق شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌کنیم.

وی اضافه کرد: حدود هزار شرکت دانش‌بنیان و دو پارک علم و فناوری در شمال و غرب کشور تاسیس کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه هفته گذشته مجوز ۳۵ هکتار مساحت برای پارک علم و فناوری دانشگاه شریف از وزارت علوم اخذ شده است، گفت: ۲۰هکتار زمین در شهرک قدس برای پارک اختصاص دادیم که ۸ پروژه در آن راه‌اندازی شده و اولین پروژه خط تولید دستگاه‌های آب شیرین کن است.

وی افزود: همچنین ۱۰ هکتار مساحت در طرح جامع پردیس دانشگاه در منطقه ۲۲ برای پارک علم و فناوری در نظر گرفته‌ایم.

به گفته وی، نخستین برج فناوری و نوآوری کشور نیز با همکاری دانشگاه شریف و معاونت علمی ریاست جمهوری احداث می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از راه‌اندازی مرکز توسعه تکنولوژی آنزیم خبر داد و گفت: این مرکز در حوزه خاص تکنولوژی آنزیم‌ها فعالیت می‌کند.

* کاهش طرح‌های کلان ملی در یک سال اخیر

روستاآزاد گفت: طرح‌های کلان ملی حدود ۵۰ طرح بوده است که در دولت یازدهم به دلیل ضرورت بازبینی شد زیرا منابع برای پشتیبانی طرح‌ها کم بود و به همین دلیل قرار شد طرح‌هایی که بهره‌بردار دارند، اجرایی شوند که بر این اساس طرح‌های کلان ملی از حدود ۵۰ طرح به ۱۵ طرح کاهش یافت.

وی افزود: طرح توربین‌های گازی ادامه یافته است که ۲۵ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه در آن فعالیت می‌کنند و با وجود اینکه به دلیل کمبود منابع انتظار پیشرفت نداشتیم ولی با این حال این طرح ۵ درصد پیشرفت کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پس چرا زودتر استعفا نداده بودی آقای روستا آزاد؟ شما که انقدر آماده هستی!