جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

فرهنگ غذایی زائران باید تغییر کند

دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 374625
نماینده بعثه مقام معظم رهبرى در سازمان حج و زیارت با تاکید بر اصلاح فرهنگ غذایى زائران در حج، گفت: تغذیه زائران در چند سال اخیر بهبود بسیار خوبى داشته اما باید همچنان براى تغییر فرهنگ غذایى در حج تلاش کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید على قاضى عسگر با اشاره به بهبود غذاى زائران در چند سال اخیر، افزود: با همه اینها هنوز شاهد سرو نوشابه هاى گازدار و غذاها و پنیرهاى پرچرب هستیم و لذا باید در زمینه اصلاح غذایى تلاشهاى خود را ادامه دهیم.

وى با تاکید بر اینکه در چند سال اخیر هیچ موردى از انتقال مواد مخدر از سوى زائران در حج نداشته ایم، به شیوع بیمارى هاى خاص اشاره و تصریح کرد: بر این اساس باید هر سال پژوهشهاى خاصى را در زمینه شناسایى ویروسها و میکروبهایى که در حج شایع مى شود، انجام دهیم تا بتوانیم به مرور داروها و درمانهاى موثر را لحاظ کنیم.

نماینده بعثه مقام معظم رهبرى در سازمان حج و زیارت با بیان این که باید از مجموعه ارزشمند پزشکان حج بهره برد، پیشنهاد داد: پزشکان حج مشکلات حوزه هاى مختلف حج را در زمینه هاى سلامت، بهداشت، تغذیه و... به سازمان حج و زیارت اطلاع دهند تا به کمک هم مشکلات را برطرف کنیم.

وى با تاکید بر ضرورت تقویت اطلاع رسانى مسائل مختلف به زائران در حج، عنوان کرد: هنوز شاهدیم که برخى افراد نامطلع مثلا به زائران مصرف کننده داروهاى خاص مى گویند که نیازى به آوردن داروهاى خود ندارند، در حالى که به هیچ وجه این چنین نیست و زائران داراى بیمارى خاص باید داروى خود را ببرند و لذا ما باید در حوزه اطلاع رسانى قوى تر عمل کنیم.

به گفته قاضى عسگر، پزشکان کاروان نقش تعیین کننده اى در حج دارند و حضور آنها موجب آرامش خاطر زائران است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *