پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۵
۲۷

'عربستان نیازی به سود زائران عمره ندارد'

شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب: 416727
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه این دو نوجوان با جسارت نگذاشتند اتفاقی بیفتد، تصریح کرد: نباید از این قضیه استفاده ابزاری شود و به دلیل سایر مشکلات سیاسی که با عربستان وجود دارد، گفته شود که اتفاقی افتاده است.
به گزارش جهان، ناصر خدرنژاد، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در گفت‌و‌گو با ایکنا با اشاره به اینکه عمره به صورت معمول در حال انجام است، در خصوص تحریم عمره گفت: موضع‌گیری با تصمیم متفاوت است. ما به عنوان یک دستگاه مجری، مجری تصمیمات جمهوری اسلامی هستیم و به محض ابلاغ تحریم عمره آن را اجرا می‌کنیم.
 
وی با تأکید بر اینکه قبل از هر عملی باید نشست و تبعات مختلف این موضوع را بررسی کرد و حسن‌ها و عیب‌های این موضوع را استخراج و بر اساس آن تصمیم‌گیری کرد، گفت: البته اینکه موضع ما نسبت به اتفاقاتی که افتاده باید بسیار شدید‌الحن باشد و با جدیدت موضع پیگیری و مسببان به اشد مجازات برسند، شکی نیست.
 
دو نوجوان ایرانی با جسارت نگذاشتند اتفاقی بیفتد
خدرنژاد نکته اساسی که در این قضیه مورد غفلت رسانه‌ها قرار گرفته است را هشیاری دو نوجوان کشورمان در این قضیه عنوان و اظهار کرد: این دو نوجوان با جسارت نگذاشتند اتفاقی بیفتد و نه تنها نگذاشتند اتفاقی بیفتد بلکه آبروی دو مأمور سعودی را هم بردند و این واقعیتی است که وجود دارد.
 
وی هشدار داد که نباید از این قضیه استفاده ابزاری شود و به دلیل سایر مشکلات سیاسی که با عربستان وجود دارد، گفته شود که اتفاقی افتاده است. البته در خباثت و غیرانسانی بودن رفتار مأموران سعودی شکی نیست اما نوجوانان ما هم با رشادت بودند و درگیر شده، بحث کردند و داد و بیداد کرده و بعد هم به سایرین گفته و موجب پیگیری موضوع شده‌اند.
 
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سؤال که آیا در صورتی که عملکرد عربستان در قبال این اتفاق مورد قبول ما نباشد، امکان شکایت به مجامع بین‌المللی از جمله سازمان کنفرانس اسلامی وجود دارد؟ گفت: به همه جا نامه‌نگاری شده است و سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه به هر جایی که فکر می‌شد لازم است، نامه‌نگاری کرده و در حال پیگیری موضوع هستیم اما باید منتظر ماند و دید چه واکنشی در قبال این اتفاق از سوی عربستان صورت می‌‌گیرد.
 
میزان سود حضور عمره‌گزاران ایران برای عربستان

 
وی در خصوص میزان سودی که حضور عمره‌گزاران ایرانی برای عربستان دارد، گفت: قدر مسلم حضور زائران ایرانی برای عربستان سود مالی دارد اما کشوری که بیش از 700 میلیارد دلار پول نقد در بانک‌های کشورهای مختلف دارد و برای ضربه زدن به سایر کشورها قیمت نفت خود را کاهش داده و نفتش را حراج می‌کند هیچ نیازی به سود حضور زائران ایرانی در عمره ندارد؛ چرا ما باید در این فضا حرکت کرده و به آن دامن بزنیم؟
 
خدرنژاد با تأیید این مطلب که عربستان از عدم حضور زائران ایرانی در عمره خوشحال می‌شود چرا که پای شیعیان را از حضور در مسجد‌الحرام و مسجد‌النبی کوتاه می‌کند، گفت: آنها حاضر هستند دو برابر پولی که ما هزینه می‌کنیم را پرداخت کنند تا ما به عمره نرویم ولی چون به صورت رسمی نمی‌تواند مانع شوند، ترفند‌های مختلف دیگری را به کار می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به هر حال بعد از واقعه نمی شود گفت کاری صورت نگرفته است .مجازات تجاوز جنسی اعدام است .
ن
Iran, Islamic Republic of
می گن که تجاوزی (... ) نشده البته نیت و اقدام اولیه اش بوده و باید کارشناسان حقوق نظر بدهند که اسم حقوقی این قضیه و تاثیرات ناشی از اون چیه و میزان مجازات هر کدوم چقدر هست
Germany
باید قاضی رسیدگی کند ...
خدر نژاد میگوید با هوشیاری دو نوجوان تجاوز صورت نگرفته، شما میگی مجزات تجاوز اعدامه؟!!
توضیحات خوب و قانع کننده ایست.
حمید
Iran, Islamic Republic of
اگه پسر خودش را جلو چشم خانواده اش برده بودند هم همین را میگفت؟
جناب فقط خجالت بکش .
کسری
...

واقعا نمیدانی

یا نمیخای بدانی

...
مسعود از رشت
بالاخره هرچقدر هم رژیم منحوس و پلید سعودی ثروتمند هم باشد باز هم 10000 میلیارد تومان پولی که سالیانه از جانب زائران ایرانی به جیب میزنند پول کمی نیست
ر.ق
نمی خواهند شیعه گسترش پیدا کند بنده خدا
حج اعلام موجودیت و مسلمان بودن شبعیان است و رفتار ما در حج در انظار مسلمان جهان قرار می گیرد و انها قضاوت خواهند کرد. این چیزی است که انها می ترسند .البته اصلا موافق چند ین بار عمره رفتن نیستم واین کار با وجود این همه محتاج و جوان ازدواج نکرده اشتباه است.
اراکی
Latvia
این دو نوجوان با جسارت نگذاشتند اتفاقی بیفتد و نه تنها نگذاشتند اتفاقی بیفتد بلکه آبروی دو مأمور سعودی را هم بردند و این واقعیتی است که وجود دارد. !!!! جناب آقای خدر نژاد اولا ً کسی اصراری به اینکه به قول شما اتفاقی در مورد این دو نوجوان افتاده ندارد . ثانیاً همین تعرض هم موضوع کوچکی نیست که شما و امثال شما ها در سازمان مربوطه بدلایل نامعلوم ! ( انشاء الله منافع مادی نباشد ) سعی دارید آنرا کوچک جلوه دهید . ثالثاً مامورین خبیث آل سعود آبرویی نداشته اند که شما مدعی هستید آبرویشان توسط این دو نوجوان باندازه کافی ریخته شده است . رابعاً : اگر فرزند خود شما یکی از این دو نوجوان بود باز هم دنبال ماست مالی موضوع بودید ؟
محمد
Latvia
در جایی که مراجع عظام تقلید چنین غیرتمندانه وارد صحنه شدند و اعلام نظرکردند . جای تعجب است آقای معاون سازمان حج چرا به نوعی دنبال تنزل قبح موضوع است ؟ ظاهرا حضرات بیشتر از اینکه نگران منافع ملی باشند نگران جیب مارکشان هستند .
Iran, Islamic Republic of
بجای ریختن این 10,000 میلیارد تومان به حلقوم آل سقوط مملکت خودمان را آباد کنیم.. به خدا که خداوند راضی‌تر است
انشاء الله با سقوط این کفار و برقراری دولت حق به زیارت خانه خدا خواهیم رفت
حسین
برای این معاونت متاسفم توجیهی برای عمره بهتر از این پیدا نکردن؟؟!!!!! کلام مرجع شیعه آقای مکارم برای ایشان کافی نیست! مگر نمیگویند که حرمت مومن از کعبه بالاتر است! آخه تا کی انفعالی عمل میکنید!!!!!!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام

آل سعود در حق ملت ایران و شیعیان جنایات بسیاری را روا داشته .همه ما گزارشات مردمی زیادی را در مورد اعمال شنیع اعراب بدوی سعودی شنیده ایم آنهم به جرم شیعه بودن.
چرا مسئولان سازمان حج دنبال ماست مالی موضوع هستند بخدا برادر با پول آبروی مسلمانان دنبال جیفه دنیوی هستی .
شاید پول حج عمره ما برای سعودی های خائن بالحرمین چیزی نباشه ولی فکر میکنم برای این مسئول لقمه دندان گیر و البته گلو گیری خواهد بود.
علی
مثل اینکه شما بیکارمیشی غصه دار شدی وگرنه این سیاستی است به باید به انها فهمانده شود اقای محترم بی احترامی هایی که در مکه ومدینه میشود را کی جواب میده این نمونه از کاری بود که افشا شد من سال89حج رفتم با یکی از مغازه دارها درگیر شدیم به خاطر اینکه دست یک دختر را گرفتند داشتند میبردند داخل مغازه مادرش متوجه شد سروصدا کرد اومد از ما کمک خواست چی داری میگی برای خودت شخصیت ها را زیر پا له کردند
شیعه
Finland
جای تاسف است که از زبان یک مسئول حج و زیارت عباراتی شنیده شود که انسان تصور می کند یک مسئول سعودی این حرف را زده است
منم دقیقا می خواستم همینو بگم
Iran, Islamic Republic of
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم وَاَهلِک اَعدائَهُم
اَللّهُمَّ عَجّل لِوَلِیِّکَ الفَرَج وَالعافِیَةِ وَالنَّصر
Kuwait
برای شما چه؟ سودی داره؟
اقای خدر نزاد این پولهای کلان را از سالهای دور حجاج ایرانی بدست اورده در ثانی تحقیر شدن در مقابل وهابیت را با چه معاوضه میکنید
آل سعود از هر نظر محکوم است.حج تمتع فقط واجب است آنهم فقط یکبار.عمره های چند باره محکوم است.پیامبر اسلام ص چندین سال حج تمتع و عمره را تحریم کردند چون کافران مسلمانان را آزار میدادند.ما که خلاف رویه پیامبر ص نباید رفتار کنیم.
United States
ضمنا" ریاست شما هم پا برجاست
م
United Kingdom
کاش همان روز اول یک نفر اهل کمالات و واقعا مسئول دنبال این کاروان می بود تا هم جلو ابرو ریزی را می گرفت و هم خاطی را به مجازاتی که حقش بود می رساند اما وقتی که پول مردم کشور ما توسط حکومت عربستان گلوله و بمب می شود و کودکان و مادران و افراد بی پناه را در منطقه خاورمیانه مثل عراق یمن وسوریه و حتی فلسطین که بسیاری نیز شیعه اند به خاک وخون می کشد و هیچ مقام عالیقدر حوزه ودانشگاه در این زمینه صحبت گره گشایی نمی کند اتنوقت است که دست روزگار چنان می چرخد که چنین ابرو ریزی و خواری تاریخی را در سفره خود ما می گذارد شاید هوشیار شویم
بی صدا
سعودی پیش افتاده پس نیفته
او عمره تحریم کرده وفرود پروازها جلو گیری کرده
حمید
Iran, Islamic Republic of
دیگه نمیخواد شما کاسه داغ تر از آش برا عربستان کثافت بشوی , اونا به ما میگند رافضی یعنی رانده شده از درگاه خداوند , حالا ما با شیعه بودنمان و متاسفانه بعضا حضور .... بار پشت دیوارهای بقیع چه خدمتی به تشیع مولا علی (ع) مینماییم؟!شاید پول حج عمره برای دولتمردان خبیث سعودی پولی نباشد اما برای چرخه زندگی مردم مکه و مدینه خیلی پول است . در ایامی که ایرانی ها حضور ندارند خیابانهای این دو شهر مقدس مثل شهر ارواح است و تمام کاسب ها از هتل دار و تاکسی و اغذیه فروش عذا گرفته اند. پس بهتر نیست با قطع این سفر مستحب به واجب العین بودن حفظ کرامت شیعه کمک کنیم؟
Iran, Islamic Republic of
بله كاملا درست ارزيابي كرده اند اوضاع را