دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۶

5 فروند هواپیمای ایران ۱۴۰ زمین‌گیر شد

دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 374582
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هواپیمایی ایران ۱۴۰ که روز گذشته سقوط کرد، آخرین هواپیما از این نوع بود که در آسمان ایران پرواز می کرد، گفت: ۴ هواپیمای ایران ۱۴۰ به دلیل نبود قطعه زمین گیر هستند و یک هواپیمای دیگر در اوکراین در حال تعمیر است.
به گزارش جهان،‌ احمد مجیدی در گفتگو با مهر در خصوص اینکه چه تعداد هواپیمای ایران ۱۴۰ قبل از سقوط این هواپیما پرواز داشتند، گفت: این آخرین هواپیمای ایران ۱۴۰ بود که در آسمان ایران پرواز می کرد و جز این هواپیمایی دیگری پرواز نداشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴ نوع از این هواپیما در کشور وجود دارد، اظهار داشت: این هواپیماها به دلیل کمبود قطعه در مرحله تعمیر هستند و اجازه پرواز ندارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: یک هواپیمای دیگر ایران ۱۴۰ هم برای تعمیر به کشور اوکراین فرستاده شده بود که تا یک ماه دیگر تحویل ایران می شود اما با توجه به دستور رئیس جمهور فعلا اجازه پرواز ندارد.

مجیدی در خصوص جعبه سیاه هواپیما، افزود: سازمان هواپیمایی اعلام کرده که امکانات خواندن اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما را در کشور داریم اما به دلیل اینکه کشور سازنده هواپیما باید در زمان بازکردن جعبه سیاه حاضر باشد، بنابراین به کشور اوکراین درخواست دادیم که کارشناسان خود را به ایران بفرستند.

وی در خصوص آخرین وضعیت مجروحان این حادثه، افزود: سه نفر از مجروحان در کما هستند که امیدواریم هرچه زودتر بهبود پیدا کنند و مابقی مجروحان حال مساعدی دارند.

به گزارش مهر، رئیس جمهور دستور داده است که تا رسیدگی کامل به موضوع سانحه سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ ، از ادامه پرواز این نوع هواپیما ممانعت به عمل آمده و رعایت کامل استانداردهای فنی در همه پروازها مورد تأکید و توجه ویژه قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
پس مذاکره چه سودی داشت؟
افراطي بيسواد هواپيماي ايراني و اوکرايني چه ربطي به مذاکره داره
اصغر
اگر ما افراطی ها در موقع هشت سال جنگ تحمیلی و بعد از آن نبودیم در حال حاضر از ناموس تو بدبخت خبری نبود و الان در دست امثال داعشی ها به صورت کنیزی زندگی می کردند.
س.ا
Iran, Islamic Republic of
جلبک باسواد، قرار بود قطعات هواپیما در اختیار ایران قرار بگیره!
الان همه ایران 140ها بخاطر عدم وجود قطعات زمین گیرند!
Iran, Islamic Republic of
چطور هواپيمايي ساخت داخل باشد و قطعه نداشته باشد؟
آخه ایران هواپیماش کجا بود که قطعه هم داشته باشه؟؟؟