پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

موسیقی‌غربی برای مظلومیت غزه می‎نوازد

يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب: 374500
گزارش «نسیم» از آخرین اقدامات و مواضع اعتراضی هنرمندان غربی در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها/ خواننده آمریکایی: با دیدن ابراز علاقه وزیر خارجه کشورم به اسرائیل، حالم بد می‌شود
به گزارش جهان به نقل از نسیم، بیش از یک ماه است که جهانیان شاهد و ناظر نسل‌کشی در غزه هستند و شب روز خود را با نشستن گرد اندوه برخاسته از کشتار همنوعان خود در غزه بر قلب‌هایشان می‌گذرانند. نسل‌کشی جاری در دنیا از نظر دین به مسلمانان غزه و کشتار مسلمانان دیگر در سوریه، عراق، پاکستان و افغانستان مربوط می‌شود و صربستانی بس گسترده‌تر در جریان است. قتل‌عام مردم غزه توسط "سگ هار نجس منطقه" از دیدگاهی دیگر کشتار بشریت و حس آزادگی در انسان‌ها است و فطرت آزاده، سکوت در مقابل این نمایش خونین را بر نتابیده و تاب نظاره آن را ندارد.

از همین رو، هنرمندان غربی اگر چه مسلمان نیستند، اما بر اساس حس نوع‌دوستی، در مقابل دولت‌های خود ایستاده و انزجارشان را از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

"راجر واترز"، و "برایان اینو"، دو چهره سرشناس دنیای موسیقی هستند که در سال‌های اخیر از خواننده‌ها و گروه‌های موسیقی، تحریم رژیم صهیونیستی تا زمان پایان اشغال سرزمین‌های فلسطینی و خودداری از برگزاری کنسرت در اراضی اشغالی را خواستار شده‌اند. در هفته‌های اخیر "نیل یانگ"،‌ "سیلو گرین" و همچنین گروه‌های "بک استریت بویز"،‌ و "مگا دث"، کنسرت‌های خود را در سرزمین‌های اشغالی لغو کردند.

"راجر واترز" و "نیک میسون"، درامر گروه "پینک فلوید"، اعضای یک کمپین ضد صهیونیستی چندی پیش در نامه‌ای سرگشاده درخواست خود از گروه "رولینگ استونز" برای لغو اولین کنسرت خود در سرزمین‌های اشغالی را مطرح کردند. در این درخواست آمده است: برگزاری کنسرت در اسرائیل، در حال حاضر معادل اجرای برنامه در آفریقای جنوبی، در زمان رژیم آپارتاید است. صرف نظر از اینکه نیت شما چیست، رد شدن از خط بایکوت‌ها علیه تل‌آویو، کمکی به پروپاگاندای اسرائیل است تا "سیاست‌های رژیم ناعادلانه و نژاد‌پرست" خود را "ماست‌مالی" کند.

چندی پیش نیز "برایان اینو"، آهنگساز و تهیه‌کننده انگلیسی،‌ در نامه‌ای سرگشاده اقدامات رژیم‌صهیونیستی علیه غزه را "پاکسازی قومی" برشمرد.

همچنین اعضای گروه موسیقی مسیو اتک (Massive Attack) هفته گذشته پس از بازدید از اردوگاه آورگان فلسطینی "برج البراجنه" در بیروت لبنان، از "عشق و تعهد" خود به حمایت از فلسطینیان سخن گفتند.

"رابرت دل ناجا"، از اعضای این گروه با اشاره به توجیه غیر انسانی مقامات رژیم صهیونیستی برای ادامه حملات علیه مردم غزه گفت: آیا واقعا برای حفاظت از خودت، باید مردم دیگر را قتل‌عام کنی؟ اکنون در قرن بیست‌و‌یکم قرار داریم و این و مسأله به هیچ وجه باورکردنی نیست.

او ادامه داد: "سیاستمداران سکوت می‌کنند و این تقریبا نشان می‌دهند که آنها مناسب سِمت‌های خود نیستند و در جای درستی قرار ندارند.

ماه پیش، این گروه انگلیسی تنها کنسرت خود در لبنان و در خاورمیانه را به کودکان غزه تقدیم و به فلسطینیان وعده دادند که به نوبه خود صدای این مردم مظلوم را به گوش جهانیان برسانند. اعضای این گروه که برنامه خود را در شهر "بیبلوس"، در چند صد کیلومتری شمال غزه، اجرا کردند، در گفتگویی با خبرگزاری "آسوشیتدپرس"، "قتل عام" فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و گفتند: بمباران منطقه‌ای که متراکم ترین منطقه زمین است و در جایی که شهروندان آن اجازه خروج از آنجا را ندارند، به کلی غیر قابل باور است.

در سال ۲۰۱۲ نیز "الویس کاستلو" حاضر به برگزاری کنسرت در اراضی اشغالی نشد.

"جان لجند"، خواننده و بازیگر آمریکایی، در توئیتر خود نوشت: از اینکه وزیر خارجه کشورمان را در حالی می‌بینم که با شور و هیجان برای ابراز علاقه به اسرائیل تلاش می‌کند، حالم بد شده است.

در این گزارش تنها به فعالیت‌ها و سخنان ضد صهیونیستی اهالی موسیقی پرداخته شد. در حالی که بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران دنیا سکوت خود را در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه شکسته‌اند.

اما فارغ از موضوعات دیگر، این مسأله که هنرمندان غربی، از قلب دنیای استکبار و از مراکز استقرار پایگاه‌های حمایت مالی و معنوی از رژیم غاصب صهیونیستی صدای خود را علیه این رژیم و ضد حمایت کشورهای خود از تل‌آویو بلند می‌کنند، خود جالب توجه است و شاید بتوان از همین مسأله پوشالی بودن قدرت دنیای استکبار را دریافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *