دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۲
۱۲

نامه‌بسیج دانشجویی‌به مجلس‌درباره وزیرعلوم

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 374279
بسیج دانشجویی دانشگاه تهران طی نامه‌ای به کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس نسبت به عملکرد وزارت علوم انتقاد کردند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، متن کامل این نامه به شرح زیر است:

اعضای محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با توجه به اتمام مهلت یک ماهه وزیر علوم ، جهت خاتمه دادن به حاشیه ها بر این وزارت خانه حساس و مهم، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بر خود لازم می داند که نکات ذیل را خدمت نمایندگان محترم یادآور شود:

یکم: یکی از مهمترین چالش های اخیر وزارت علوم در چند ماه اخیر ،نگرانی جدی در جهت بازگشت فضای دانشگاه ها به دوران سیاه دوم خرداد وتبدیل گشتن دانشگاه به جولانگاه احزاب سیاسی می باشد، امری که ریشه در انتصاب ها و برخوردهای وزیر محترم دارد.انتصاب افرادی که نقش محوری در جریان فتنه ۸۸ در فضای دانشگاه داشته اند و از بانیان اصلی ظلمی بزرگ بر ملت ایران بوده اند، و همچنین بازگرداندن غیر قانونی افرادی که به دلیل داشتن جرم های امنیتی و یا آشکار(همچون توهین به مقدسات و ائمه اطهار) به درستی از فضای دانشگاه اخراج گشته بودند، مواردی است که نشان از یک واپس گرایی به دورانی است که دانشگاه را از مبدا تحولات بودن به تشنجات کشانیده بود و دانشگاه و دانشگاهیان را از وظایف اصلی خود دور نموده بود.

دو:اهتمام ورزیدن به اجرای درست قانون، وظیفه هر شهروند می باشد و پر واضح است که این امر در سطوح بالای مدیریتی نیاز و اهمیت دو چندان پیدا می نماید.متاسفانه از بدو فعالیت های آقای فرجی دانا ،نقض قوانین دستگاه آموزش عالی به یک امر طبیعی تبدیل گشته است، واگذاری اختیارات حاکمیتی وزارت خانه، برگزاری انتخابات های خلاف قانون و ناقص الخلقه که خود حاکی از دیکتاتوری مدرن می باشد، اعزام هیئت های حاشیه ساز سه نفره، تقابل با شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین بلا تکلیف نمودن فضای دانشگاهی با انتصاب چندین باره چند سرپرست برای یک دانشگاه یا یک سرپرست برای دو دانشگاه،مواردی است که حکایت از نقض مبرهن قوانین دارد که این خود موجبات ناکارآمدی مهمترین نهاد آموزش عالی را فراهم و به دلیل غلبه پیدا کردن این حاشیه ها و بروز یک بی ثباتی گسترده، شاهد کاهش رشد علمی کشور نیز می باشیم.

سه:با ورود صحیح و بجای نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و طرح نمودن سوال از وزیر پیرامون ناکارآمدی ها و حاشیه های وزارتخانه، امید آن می رفت که وزیر محترم تغییر رویکردی در عرصه تصمیمات خود اتخاذ نماید تا بتواند در فضای دانشگاهی موجبات رشد و پیشرفت کشور را فراهم نماید،اما با مرور زمان نه تنها این مسئله برطرف نگردیده است، بلکه در تنها جلسه ای که طی این فرصت یک ماهه، وزیر محترم با تشکل های دانشجویی داشته اند، در جواب به سوال دانشجویان پیرامون عملکرد وزارتخانه و انتصابات و حاشیه های دوران مسئولیتشان،جهت فرار ازپرسش‌ها و مصادیق مشخص دانشجویان، به سیاسی بودن استیضاح خود اشاره نمودند و سعی در تکرار اتهامات و برچسب های پوسیده و قدیمی از جمله اقتدارگرایی جریانی داشتند ، که نشان از تصلب وزیر در طی نمودن این مسیر غلط دارد.

نمایندگان محترم

با توجه به فرصت چندماهه دکتر فرجی دانا جهت خاتمه دادن به عملکرد غلط و جبران نمودن آن، همچنین با در نظر داشتن به بی توجهی مطلق وزیر در جهت اجرای صحیح قوانین نظام آموزش عالی و عدم تاثیر صحبت دلسوزان، انتقاد ناصحان و اتمام مهلت آخر مجلس محترم، این بار دانشجویان و بدنه دانشگاهی کشور خواستار استیضاح وزیر علوم و برگرداندن ریل نظام آموزشی کشور به مسیر صحیح است.

از همین رو بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به عنوان یکی از بزرگترین تشکل های دانشجویی کشور خود را ملزم به مطالبه از نمایندگان ملت و پیگیری برگزاری هرچه سریعتر جلسه استیضاح وزیر علوم میداند.

امید است که هرچه زودتر شاهد پاسخ عملی نمایندگان و اصلاح روند آموزش عالی کشور باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دانشگاه تهران 35000 دانشجو دارد که 150 نفر آنها عضو بسیج هستند.
Serbia
حالا که میبینی همین اقلیت 4 میلیونی چه جوری مقابل رای ملت ایران ایستادگی میکنن.
اون مرزبندی 8 میلیون و 17 میلیون، مال یکسال پیش بود و اخیرا در جریان موج انصراف از یارانه ها تغییر کرد.
برای محاسبه میزان محبوبیت روحانی به تعداد منصرفین از یارانه نگاهی بیاندازید.
بسیج دانشجویی دانشگاه تهران فقط بیش از 200عضو فعال دارد.
واین امار ، جدای آمار اعضای بسیج عادی اوست.
داوود
فرض کنیم شما راست میگی ولی بدان سیاهی لشگر نیاید بکار یکی مرد جنگی به از صد هزار
بله دیگه . مرد جنگی ، اسب جنگی و ... مملکت رو عرصه تاخت و تاز سیاسی کردین طلبکار هم هستین. با این منطق صدام هم مرد جنگی خوبی بود.
Iran, Islamic Republic of
درود بر روان پاک بسیجیان عزیز
علیشیر رستم نژادطباخین
Iran, Islamic Republic of
جای انست که خون موج زند در دل لعل/زین تغابن که خزف می شکند بازارش.وزارتخانه ای که باید یک وزیر انقلابی ،مسلمان وفارغ از هر تفکر افراطی وبا سابقه ای روشن که کشتی علم وفرهنگ وپویایی جوانان یک ملت را میبایستی هدایت کندبعهده چه کسی گذارده شده فردی که سابقه سیاهی در فتنه 88 داردواقعا بکجا میرویم .؟؟
یک سال تمام وزارت علوم توقف و حرکت رو به عقب داشت... دیگه کافیه!!! لطفا فرجی (به دانا بودنش تردید هست...) رو استیضاح و برکنار کنید!
ببخشید.! پیشرفت چطوری بود؟ بورسیه 3000نفر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
شما از کجا فهمیدی عقب گرد داشته؟ ملاکت چی بوده؟
شما یک اتفاق علمی خوب رو برای من اسم ببر که توی سال گذشته افتاده باشه!!!
جو متشنج و ملتهب دانشگاه رو توی این یک سال مشاهده کنید!!