جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲

ایران رتبه اول رشد علمی در منطقه است

شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب: 593815
وزیر علوم گفت: بیش از ۴۲ پارک علم و فناوری و ۱۹۰ مرکز رشد داریم که موجب اشتغال برای سی هزار نفر شده است. صادرات محصولات فناورانه نیز از ۲۳۰ میلیون دلار در سال پیش رو فراتر نیز می‌رود.
ایران رتبه اول رشد علمی در منطقه است
به گزارش جهان نيوز،  منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات فناوری در مراسم سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی که در سالن همایش‌های صدا و سیما در حال برگزاری است گفت: ۹۲۰ جایزه تاکنون در این جشنواره ادواری ارایه شده و در ۴۰ سال گذشته بیش از ۳۷۵ هزار مستند علمی از دانشمندان ایرانی در جهان به ثبت رسیده است.

وی افزود: از نظر رشد علمی در منطقه اول هستیم و در دنیا نیز رتبه ۲۶ را داریم با داشتن یک درصد جمعیت جهان ۱.۹ دهم درصد سهم از مقالات نمایش داده شده و ۲.۹ دهم درصد مقالات پر استناد داریم.

غلامی تصریح کرد: بیش از ۴۲ پارک علم و فناوری و ۱۹۰ مرکز رشد داریم که موجب اشتغال برای سی هزار نفر شده است. صادرات محصولات فناورانه نیز از ۲۳۰ میلیون دلار در سال پیش رو فراتر نیز می‌رود.

وزیر علوم تحقیقات فناوری با اشاره به حضور دانشمندان و فناوران در این مراسم گفت: حرکت پرشتاب فناوران نوین و ایجاد زمینه‌های مختلف اقتصادی با فراهم شدن زمینه همکاری بین دستگاه‌ها و حضور دانشمندان و فناوران از کشور‌های مختلف در این مراسم نشان دهنده همکاری بین المللی گسترده ایران و اهمیت توسعه این روابط است.

وی تاکید کرد: حجم مبادلات علم و فناوری و مقالات بین المللی در عرصه علم و فناوری افزایش چشمگیری داشته و ۲۲ درصد انتشارات بین المللی دانشمندان ایرانی در قالب پژوهش‌های مشترک می‌باشد.

غلامی با اشاره به ماموریت وزارت علوم تصریح کرد: وزارت علوم دو ماموریت مهم علمی به عهده گرفته که حمایت از زیست بوم فناوری کشور به منظور توسعه اقتصاد دانش بنیان و تبدیل دانش به ثروت و ایفای نقش موثر در حل چالش‌های ملی کشور این دو ماموریت است که تمام تلاش خود را برای تحقق آن می‌کنند.

وزیر علوم تحقیقات فناوری در پایان خاطر نشان کرد: وزارت علوم، وزارت بهداشت و معاونت علمی فناوری ریاست جمهور در هماهنگی با هم و سازماندهی همه مراکز پژوهشی به توسعه این زیست بوم کمک می‌کنند به فضل الهی در آینده نزدیک شاهد تغییرات بزرگی خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این چه رتبه اولی است که مردم در زندگی نمی بینند؟ فقط چاپ مقاله علمی تنها ارزش گزاری علمی ندارد جناب وزیر تمام کنید
Iran, Islamic Republic of
حالا صبر کنید

هنوز برجام اثرش رو تو رتبه علمی نشون نداده
بذاریئ کودک برجام بزرگ شه تا ما رو تو رشد علمی از عربستان هم عقب تر بندازه

...