جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

حمله به غیرنظامیان جنایت جنگی است

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب: 373627
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با وحشتناک خواندن میزان نقض حقوق بشر در درگیری های نوار غزه تاکید کرد این موارد می تواند مصداق جنایات جنگی باشد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از اشتاندارد، "ناوی پیلای" کمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل حمله به غیرنظامیان در جنگ غزه را محکوم کرد. وی با بیان این که این اقدام، وحشتناک است گفت: چنین اقداماتی می تواند به عنون مصداق جنایت جنگی به شمار رود.

پیلای همچنین از گروه های مقاومت و ارتش صهیونیستی خواست هر چه سریعتر به برقراری آتش بس تن دهند. وی با تاکید بر لزوم حفاظت از غیرنظامیان در درگیری های نظامی هشدار داد: هر کسی مرتکب جنایت جنگی شود، باید از نظر حقوقی پاسخگو باشند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در ادامه با اشاره به وقوع جنگ های خونین در مناطق مختلف جهان از جمله در اوکراین، سوریه، عراق و کشورهای آفریقایی اظهار داشت: هرگز به اندازه این دوره شاهد موارد بی شمار نقض حقوق بشر نبوده ام.

گفتنی است وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که شمار قربانیان جنگ غزه به هزار و ۸۳۰ شهید و مجروحان نیز به ۹ هزار و ۳۷۰ نفر افزایش یافته است. همچنین رژیم صهیونیستی اعلام کرده است از ساعت ۱۰ صبح امروز تا ۵ بعد از ظهر به وقت محلی آتش بس موقت در نوارغزه به جز منطقه شرق رفح برقرار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *