جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

نتیجه ثبات شخصیت امام(ره) از نظر ابوترابی

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 373505
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امام راحل(ره) و رهبری در شخصیت خویش ثبات داشته و دارند، گفت: ثبات شخصیت مستحکم امام راحل موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد و بی تردید هنگامی که دچار ثبات و استحکام در رفتار و عملکرد باشیم، حیات ما طیبه است و زمان از دست دادن این ثبات، پدیده‌های خبیثه شکل گرفته و تمام شئون زندگی آدمی تحت تاثیر آن قرار می‌گیرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، یکشنبه شب در همایش خط امام در حرم رضوی اظهار کرد: امام خمینی(ره) در تمام دوران زندگی خویش از جمله در دوران تحصیل و در روزهایی که در پاریس به سر می‌بردند، در دوران تدریس، ایام مبارزه با طاغوت، دوران نجف، در صلح و در جنگ دارای شخصیتی با باثبات، معتقد و استوار بودند، همچنین شخصیت رهبر معظم انقلاب نیز در همه حوزه ها به ویژه در تنگناهای سیاسی و اقتصادی هیچ گاه تغییر نکرده و این امر ناشی از ثبات در ایمان است.

وی ادامه داد: وصیت نامه امام به ما نشان می‌دهد که گفتمان انقلاب ما بر مبنای اصل نفس مطمئنه و مبتنی‌بر عقیده و ایمان است و همه ما می‌دانیم که ثبات شخصیتی و مستحکم امام موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی تاکید کرد: امروز بیش از گذشته ضرورت دارد تا سلاح دانش و علم با ترک گناه و معصیت در مسیر توسعه علم و معرفت به منظور دستیابی به حیات طیبه مورد عنایت ویژه قرار گیرد و این امر را نیز باید مورد توجه قرار داد که اگر ایمان استحکام یافت فضائل اخلاقی نیز تجلی پیدا می‌کند.

امام راحل و رهبری در شخصیت خویش ثبات داشتند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امام راحل و رهبری در شخصیت خویش ثبات داشتند، گفت: هنگامی که دچار ثبات و استحکام در رفتار و عملکرد خود باشیم حیات ما طیبه است و زمان از دست دادن این ثبات، پدیده‌های خبیثه شکل گرفته و تمام شئون زندگی آدمی تحت تاثیر آن قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم شجره طیبه و خبیثه را توصیف کرده، افزود: نخستین ویژگی شجره طیبه؛ با ثبات بودن ریشه و مستحکم بودن اصل آن است و در واقع همه پدیده‌هایی که مخلوق خداوند هستند، طیبه است همچنین ایمان و عقیده در پرتو دانش و علم با تکیه بر عبودیت ویژگی دوم شجره طیبه است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در قرآن کریم برخی پدیده‌ها، طیبه و برخی خبیثه نام گذاری شده و از این جهت به برخی از پدیده‌ها طیبه گفته می‌شود که این مقوله در جایگاه والاتر و بهتری قرار دارد.

برترین معنی و مفهوم کلمه طیبه "انسان مقاوم" است

حجت الاسلام ابوترابی فرد عنوان کرد: برترین معنی و مفهوم کلمه طیبه، انسان مقاوم است و بی تردید چنین فردی دارای نسل طیبه بوده و جایگاه طیبه زیبنده اراده های مستحکم و شخصیت های با ثبات است.

وی یادآور شد: امام راحل فردی طیبه و تمام دوران زندگی ایشان نیز حیات طیبه بود و از سویی دیگر مقام معظم رهبری هم در تمام دوران‌ زندگی و در مواجه با فراز و نشیب‌ها و تنگناها باثبات بودند و این امر ریشه در اراده و ایمان آنان دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگرچه تغییر و تحول را قبول داریم اما بی ثباتی، تزلزل و رنگ‌باختگی در جامعه ما قابل قبول نیست و در این راستا همه افراد به ویژه دانشجویان باید در جهت ثبات و استحکام شخصیتی خویش گام بردارند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اعلام اینکه دانشجویان باید تأکید بر خود داشته باشند، اظهار کرد: رزمندگان دفاع مقدس نیز مظهر ثبات بودند و این ثبات را می توان در وصیت نامه های آنان مشاهده کرد، رزمندگان ثابت‌قدم و مستحکم به میدان جنگ رفتند و از این آب و خاک جانانه دفاع کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امام علی(ع) نیز در تمام عمر خود همان امام علی(ع) بود و ریشه و علت این ثبات همان تقوا و ایمان است بنابراین باید در نظر داشت که این دو مولفه در ثبات شخصیت آدمی نقش دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *