شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

وفاداری‌به‌اندیشه‌رهبری دلیل‌اقتدار روحانی

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 317397
نایب رئیس مجلس گفت:‌ وفاداری به اندیشه امام راحل، رهبری و شهدا رئیس جمهور را در مجمع عمومی سازمان ملل در موضع اقتدار قرار داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در مراسم قالیشویان مشهد اردهال با اشاره به جایگاه امامزاده سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) اظهار داشت: ایشان به توصیه امام باقر(ع) سه سال به هدایت تربیتی و معرفتی مردم خطه کاشان اهتمام داشتند تا سرانجام به شکل مظلومانه‌ای به شهادت رسیدند و مردم وفادار این منطقه تا امروز این شهادت مظلومانه که در راه احیای دین صورت گرفت را زنده نگه داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) نخستین امام جمعه این منطقه محسوب می‌شود، چراکه این امامزاده بزرگوار در مدت سه سال نماز جمعه برپا می‌کردند.

نایب رئس مجلس شورای اسلامی با یادآوری محتوای خطبه‌های اول و دوم نماز جمعه که جایگزین دو رکعت نماز شده است، بیان داشت: این به معنای آن است که نماز علاوه بر آن که پایگاهی برای تبیین معارف دینی است، پایگاهی برای بیان آموزه‌های دین در عرصه سیاست نیز محسوب می‌شود.

ابوترابی‌فرد با تأکید بر اینکه دین فراتر از بعد فردی و زندگی شخصی انسان بوده و ناظر به بعد اجتماعی حیات بشر نیز به شمار می‌رود، ابراز داشت: یکی از تأثیرات اسلام ناب فراگیر بودن آن است و کلام وحی نیز برای مدیریت حیات خانوادگی، اجتماعی و سیاسی انسان نازل شده است.

وی با تأکید بر لزوم حضور در نماز جمعه به عنوان عرصه‌ای عبادی سیاسی به عنوان یک وظیفه دینی عنوان کرد: اجتماع مسلمانان در یک روز در یک نقطه برای اقامه نماز جمعه و با امامت فردی عادل و عالم یکی از معارف ارزشمند اهل بیت است که باید آن را محترم شمرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه زنده بودن سنت قالیشویان را نمونه‌ای از ریشه‌دار بودن ویژگی ولایت‌مداری در مردم خطه کاشان قلمداد و خاطرنشان کرد: مراسم قالیشویان در حقیقت احیای آموزه‌های دینی در قالب تشییع نمادین پیکر امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) است و این خود گواه بزرگی است که چرا امام پنجم شیعیان فرزند خود را برای هدایت تربیتی و آشنایی بیشتر مردم این خطه با مفاهیم مکتب اهل‌بیت به این منطقه فرستادند.

ابوترابی‌فرد با ذکر روایتی از امام باقر(ع) به بیان ویژگی‌های شیعیان حقیقی پرداخت و در توضیح ورع و اجتهاد به عنوان خصوصیت‌های یک شیعه تصریح کرد: دوری از گناه در کنار تلاش و سعی حداکثری می‌تواند سعادت دنیوی و اخروی را برای انسان به همراه آورد.

وی ادامه داد: یک جامعه دینی علاوه بر حاکم بودن روحیه بودن معنوی باید یک اقتصاد قوی و کارآمد داشته باشد، همانگونه که کاشان به عنوان یک منطقه مشهور به دارالعباده یکی از قطب‌های اقتصادی ایران اسلامی به شمار می‌رود.

این مسئول از وفا و امانت‌داری به عنوان ویژگی‌های دیگر یک پیرو حقیقی مکتب اهل بیت نام برد و گفت: اگر ملت ایران وفادار به این نظام نبودند، هیچ‌گاه فرزندان برومند خود را به جبهه‌ها روانه نمی‌کردند و این چنین پشتیبان آرمان‌های انقلاب اسلامی نبودند.

ابوترابی‌فرد تأکید کرد: وفاداری به اندیشه‌های امام راحل، رهبری و شهدا، حماسه ۲۴ خرداد را رقم زد و رئیس جمهور ایران را در مجمع عمومی سازمان ملل در موضع اقتدار قرار داد و رئیس جمهور آمریکا را وادار به ستایش ملت ایران کرد تا جایی که اذعان وی به هوشمندی، ذکاوت و اقتدار این ملت را برانگیزد.

وی همچنین پرداخت حقوق واجب از جمله خمس، زکات و همچنین انجام امر صدقه را نیز از دیگر نشانه‌های یک شیعه راستین مکتب آل‌الله دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *