جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
امام جمعه موقت قزوین:

کشور بسیار گران اداره می شود

يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب: 296027
نایب رئیس مجلس و امام جمعه موقت قزوین گفت: باید هزینه تمام شده کارها را پایین بیاوریم و کارها را با کیفیت بالاتری سامان دهیم چراکه کشور را بسیار گران اداره می کنیم و این نگاه باید اصلاح شود.
کشور بسیار گران اداره می شود
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: در ابتدا لازم است برای خلق حماسه سیاسی خدا را شاکر باشم و از مردم کشورمان برای این امر مهم تشکر کنم البته مردم استان قزوین با مشارکت حدود ۸۰ درصدی بازهم در خلق حماسه سیاسی پیشرو بودند.

وی ادامه داد: خوشبختانه شورای اسلامی شهر قزوین در ۳ دوره اخیر منشأ خدمات ارزشمندی بودند.
نایب رئیس مجلس گفت: با اینکه شوراها تجربه کوتاهی در مدیریت شهری داشته اند ولی به واسطه نمایندگان منتخب دستاوردهای ارزشمندی را در این دوره کوتاه ارایه کردند که امیدواریم این تجارب ارزشمند در سایه تلاش شما بزرگواران شورای شهر بتواند بستری را فراهم کند که آیندگان قدم های بلندی را برای پیشرفت و توسعه کشور بردارند و شهر قزوین هم در این عرصه پیشگام و پیشرو باشد.

وی تصریح کرد: انشاء الله مدیریت شهر قزوین را تداوم ببخشیم و با دستاوردهای ارزشمند نهاد شورای اسلامی شهر بیش از گذشته در جامعه آشنا و مأنوس شویم.

ابوترابی فرد افزود: بدون هیچ مبالغه ای کارنامه شورای اسلامی شهر قزوین و شهردار قزوین و همکارانشان بسیار درخشان است.

وی توضیح داد: اگر نقدی در شورای شهر قزوین از شهرداری می شود، رویکرد این نقد نشان از تصمیمی است که مبتنی بر استفاده از سطح بالای بهره وری است و در واقع این نقدهای درون شورای شهر قزوین دلیل سلامت و بالندگی مجموعه شهری قزوین است.

دغدغه همه مسئولان باید تولید ثروت باشد

امام جمعه موقت قزوین اظهار داشت: باید دغدغه کلیدی و اساسی همه دولتمردان و همه اعضای شورای شهر تولید ثروت باشد، این نگاه مبتنی به تولید، فکر، اشتغال و تولید ثروت شده و راه را برای توسعه و پیشرفت کشور هموار می کند ولی متأسفانه این نگاه در حال حاضر مغفول مانده است و شورای شهر می تواند موجب تولد این فکر شود تا شهرها را با کارآیی بیشتر اداره کرد و راه را برای خلق ثروت هموار کنیم.

وی ادامه داد: در کشور ما ظرفیت های فراوانی برای تولید ثروت وجود دارد به عنوان نمونه اینکه بودجه شهرداری قزوین در سال ۸۹ بالغ بر ۱۶۷ میلیارد تومان بوده و در سال ۹۱ به ۳۵۰ میلیارد تومان رسیده نشان از وجود ظرفیت های بالا در قزوین دارد همچنین سال ۹۱ بالغ بر ۳۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داشتیم که مجموع این عدد و بودجه شهرداری توان مالی شهرداری را به ۶۷۰ میلیارد تومان می رساند که می توان گام های بلندی برداشت قطع یقین این رقم در سال های قبل افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

ابوترابی فرد اعلام کرد: باید نیروهای موجود را مدیریت کنیم و هزینه ها را کاهش دهیم و الا اگر به بودجه کشور نگاهی بیندازیم، می بینیم که بودجه عمومی کشور ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است.

کشور را بسیار گران اداره می کنیم

وی یادآور شد: باید هزینه تمام شده کارها را پایین بیاوریم و کارها را با کیفیت بالاتری سامان دهیم چراکه کشوررا بسیار گران اداره می کنیم و باید این نگاه اصلاح شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هنر مدیریتی این است که همانند پروژه شهید انصاری شرقی کار ۳۰ ساله را در سه سال انجام دهیم و یا احیای بافت فرسوده هادی آباد نیز که فاز اول آن در حال احداث است نمونه ای دیگر از این مدیریت موفق است.

وی ادامه داد: در کنار اصلاح ساختار مدیریت شهرداری و مجموعه های وابسته به آن لازم است اصلاح بافت فرسوده را نیز جزء کارهای با اولویت قرار دهید چراکه در نگاه حداقلی با این کار ارزشمند از رشد تورمی بهای منازل خودداری می کنید که قطع یقین این امر رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت.

در کشور فقط هزینه داریم

ابوترابی فرد تصریح کرد: به سمتی بروید که هزینه ها را درست انجام دهید چراکه که اگر سخن از کوچک سازی دولت می شود با همین رویکرد صورت می گیرد از طرفی باید هزینه ها قانونمند شوند متأسفانه در کشور ما درآمد نداریم بلکه فقط هزینه داریم.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم رشد کنیم باید به دنبال درآمد باشیم و این اندیشه درآمدی از کارهای بزرگی است که باید انجام شود تا به توسعه دست پیدا کنیم.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: البته در قزوین وضعیت خوبی را شاهد هستیم چراکه فرهنگ مدیریت دینی شهر قزوین حفظ شده است حال آنکه قزوین در نزدیکی تهران است و ما به لحاظ فرهنگی در مقایسه با شهرهای دورتر از قزوین به تهران، وضعیت بهتری داریم.

وی توضیح داد: یکی از مسائلی که باید شهرداری و شورا به آن توجه کند موضوع زیباسازی است گاهی با هزینه کم می توان کار بزرگی در ز یباسازی شهر انجام داد به عنوان مثال با مشارکت صاحبان حرفه های مختلف می شود تابلوهای شهر را تغییر داد.

مشکل انتقال لشگر ۱۶ زرهی قزوین حل شده است

ابوترابی فرد افزود: در خصوص کمیسیون ماده ۵ و ماده ۱۰۰ نیز باید تصمیم مناسب گرفته شود، کمیسیون ماده ۵ باید اصلاح شود، کمیسیون ماده ۱۰۰نباید درآمدی باشد هرقدر می توانیم باید بودجه های جاری را از عمرانی جدا کنیم و شهرداری در این زمینه خوب عمل کرده است.

وی تصریح کرد: البته گاهی در دستگاه اجرایی برای اینکه بودجه به تهران باز نگردد آن را حیف و میل می کنند و طرف فکر می کند اگر بودجه به تهران باز گردد سال آینده رقم بودجه کمتری به او می دهند.

نایب رئیس مجلس افزود: امروز در کشور ما شرایط برای تولید ثروت مهیا تر است چون کشورهای توسعه یافته دیگر نمی توانند پول دربیاورند و راه های افزایش درآمد برای آنها اشباع شده است و کارشان برای افزایش درآمد سخت است اما برای ما راه های فراوانی وجود دارد و هرچه جلوتر برویم می توانیم بیشتر درآمد کسب کنیم.

وی یادآور شد: درباره انتقال لشگر ۱۶ زرهی قزوین نیز باید بگویم که این موضوع مورد تأیید قرار گرفته و زمین جایگزین نیز مشخص شده است که با پیگیری ها این مهم را نیز به انجام می رسانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *