يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۳

لزوم برخورد قاطع با طراحان کاریکاتور «آرمان»

يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب: 373415
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از قوه قضاییه و مدعی‌العموم خواست نسبت به کاریکاتور موهن روزنامه آرمان اقدام قاطع انجام دهند.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به چاپ کاریکاتور موهن در روزنامه آرمان و تیتر امروز این روزنامه و متهم کردن منتقدین این کاریکاتور به تندروی و ناجوانمردی اظهار داشت: گرچه برای پاک کردن صورت مسئله بهترین راه اتهام زدن به دیگران است، اما بکاربردن کلمه "تندرو" برای منتقدین صورت مسئله را پاک نمی‌کند و طراحان پشت پرده این کاریکاتور از این روش بهره‌ای نمی‌برند.

وی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب ارزشی است، تصریح کرد: ما باید مبلغ ارزش‌ها باشیم و بدانیم که دفاع از غزه و سردادن شعار "مرگ بر اسرائیل" یک ارزش است؛ این شعار محتوای قرآنی و فرهنگی ضداسرائیلی دارد و گردانندگان این روزنامه با چاپ این کاریکاتور که غزه را مسخره می‌کند، در واقع با آیات قرآن و مجموع منابع ارزشی اسلامی مخالفت کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به چاپ این کاریکاتور در روزنامه آرمان، آن را کار خلافی برشمرد و گفت: با فرار به جلو و متهم کردن منتقدین نمی‌شود این مسئله را پاک کرد و گردانندگان این روزنامه باید تاوان این کار را پس دهند.

سالک در پایان از قوه قضاییه و مدعی‌العموم خواست نسبت به این مسئله اقدام قاطع انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


توفیقی = قزوین
بی خود نیست که سران بی وجدان و جنایتکار ننگ بشریتی اسرائیل فتنه گران سال 88 خود را سرمایه های اسرائیل نامیدند !
Iran, Islamic Republic of
اینقدر دیکتاتور نباشید
قرار نیست همه عینا مثل شما فکر کنند
اون اقا هم از یک دید دیگه ای به مسائل غزه نگاه کرده
و نه به خدا کفر کفته و نه پیغمبر خدا
محسن
Iran, Islamic Republic of
من هم با شما موافقم قرار نیست همه مثل هم فکر کنند مثلا من فکر می کنم رژیم صهیونیستی یک گروه تروریست جنایتکار بالفعل است و یکی هم فکر می کند اینها آدمهای متمدن هستند که در راستای حقوق بشر برای دفاع از خودشان هر عملی از جمله قتل عام مردم غزه را انجام دهند این هم دیدگاه است دیگر خوب این دو نوع فکر است به این نوع فکر هم شاید بشود احترام گذاشت
آقای اوباما هم دقیقا همین فکر را به او انشا کرده اند