دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۴

کنگره برنامه‌هایی برای وضع تحریم‌های هدفمند علیه ایران دارد

از تحریم‌های اضافی مرتبط با برنامه هسته‌ای در حین مذاکرات حمایت نمی‌کنیم
جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب: 370896
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه ضمن اذعان به برنامه‌های نمایندگان کنگره برای اعمال تحریم‌های هدفمند علیه ایران گفت وزیر خارجه آمریکا از این برنامه‌ها حمایت نمی‌کند.
کنگره برنامه‌هایی برای وضع تحریم‌های هدفمند علیه ایران دارد
به گزارش جهان به نقل از فارس، پس از انتشار گزارش‌هایی که مدعی شده بودند جان کری، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با نمایندگان یهودی کنگره از وضع تحریم‌های هدفمند علیه ایران حمایت کرده است، جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه بار دیگر این ادعاها را تکذیب کرد.

پایگاه خبری المانیتور و پایگاه «جی‌تی‌ای» پیش از این مدعی شده بودند وزیر خارجه آمریکا در دیدار با نمایندگان یهودی کنگره از تحریم‌های هدفمند علیه ایران حمایت کرده و گفته از این تحریم‌ها می‌توان به عنوان اهرم فشار برای توافق هسته‌ای با ایران استفاده کرد.

پیش از خانم ساکی، ماری هارف، معاون وی نیز این ادعاها را تکذیب کرده بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه گفت: «کری با برخی از اعضای کنگره صبح امروز (پنجشنبه) دیدار کرد.»

ساکی با بیان اینکه وزیر خارجه با آنها درباره موضوعات مختلف از جمله غزه، عراق و سوریه گفت‌وگو کرده گفت گزارش‌هایی درباره پیشنهاد تحریم‌ یا استقبال از تحریم‌ها از طرف کری دقیق نیستند.

وی افزود: «موضع ما ـ موضع او ـ تغییر نکرده است. ما از تحریم‌های اضافی مرتبط با برنامه هسته‌ای در حین مذاکرات حمایت نمی‌کنیم. آقای کری صبح امروز این موضوع را به روشنی گفت.»

خانم ساکی در ادامه تصریح کرد: «البته بر کسی پوشیده نیست که آنها (اعضای کنگره) پیشنهادهایی روی میز دارند که تحریم‌های هدفمند را شامل می‌شود. آنها مطمئناً این موضوع را صبح امروز مطرح کردند و ما به مشورت‌های نزدیک با کنگره ادامه می‌دهیم. اما این مسئله موضع ما را تغییر نداده و موضع ما تغییر نکرده است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «فکر می‌کنم بعضی وقتها نمایندگان کنگره چیزی را می‌شنوند و بازگو می‌کنند که دوست دارند بشنوند. اما موضع وزیر خارجه تغییر نکرده و او مطمئناً امروز صبح این را به روشنی ابراز کرده است.»

ساکی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «ایران طی شش ماه گذشته به تعهداتش تحت پیمان ژنو پایبند بوده است.»

سخنگوی وزارت خارجه درباره تمدید مهلت مذاکرات هسته‌ای هم گفت مذاکره‌کنندگان در حال حاضر در حال بحث بر روی این موضوع هستند و افزود: «ما طی دو روز آینده با کنگره مشورت خواهیم کرد و در این باره تصمیم خواهیم گرفت.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شاهین
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم!
ایران محور شرارت!
hosein
همش کشکه جرأت دارن تحریم کنن تا ایران بزنه زیر میز مذاکره
مهدی
کنگره به گور پدرش خندیده!