دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۵
۱

موبایل، شام و نهار برای مردم نگذاشته است

جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۳
کد مطلب: 370893
جنبه ارتباطی موبایل این روزها با توجه به چند رسانه‌ای بودنش کمرنگ‌تر شده و با نفوذ در تمامی ابعاد زندگی، شدیدا کاربران را وابسته به خود کرده است.
موبایل، شام و نهار برای مردم نگذاشته است
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، ساده‌ترین کارها از قبیل برقراری ارتباط صوتی تا بروزرسانی پیج در شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات داده‌ای از جمله کاربردهایی از این وسیله ارتباطی است که نقش آن را در زندگی امروزی پررنگ‌تر کرده است.

اهمیت موبایل تا اندازه‌ای است که طبق گزارش منطقه برنامه‌های کاربردی، ۶۶ درصد کسانیکه موبایل دارند گوشی خود را در هنگام صرف نهار در کنار خود قرار می‌دهند و ۳۷ درصد نیز در ۳۰ دقیقه حداقل یکبار گوشی خود را چک می‌کنند.

*والدین به دنبال بهتر شدن با موبایل!*

جالب است که ۶۵ درصد کاربران موبایل گمان می‌کنند که استفاده از این ابزار ارتباطی آنها را والدین بهتری می‌کند.

از میان کسانیکه دارای گوشی‌ موبایل هستند نزدیک به ۳۲ درصد علاقه دارند که متون را بر روی تلفن خود مطالعه کنند و کمتر با آن کار کنند.

*دوری از موبایل ۳۴ درصد موبایل‌بازان را ناتوان می کند*

۳۴ درصد کاربران موبایل نیز گمان می‌کنند اگر مدت زمان طولانی از گوشی خود دور باشند قطعا ناتوان و کسل خواهند شد.

*آمار جالبی از دیدگاه‌های مردم نسبت به موبایل*

از میان تمامی کاربران دنیا نیز ۱۸ درصد گمان می‌کنند که باید به آخرین نسخه از گوشی‌های همراه بروز باشند تا دغدغه فکری مانع فعالیت‌های روزانه انها نشود.

از میان نظرسنجی که توسط این مرکز در گستره جهانی صورت گرفته و به کل جمعیت کاربران بسط داده شده این است که ۲۹ درصد معتقدند نگاه کردن به موبایل اولین و آخرین کاری است که در طول روز انجام می‌دهند؛ به عبارتی با موبایل از خواب بیدار می‌شوند و با موبایل به خواب می‌روند.

*موبایل، شام و نهار برای مردم نگذاشته است*

در بررسی بعد دیگری از اهمیت این وسیله ارتباطی کوچک و پرکاربرد زندگی، گفته شده است که ۳۲ درصد مردم حتی در هنگام رانندگی نیز از موبایل استفاده می‌کنند.

وجود چنین دستگاهی حواس ۶۱ درصد صاحبان گوشی را در هنگام تماشای تلویزیون و ۳۶ درصد را در زمان صرف وعده غذایی در رستوران به خود جلب کرده است.

۳۶ درصد کاربران هم در هنگام مسافرت‌ با وسایل حمل و نقل عمومی و ۳۵ درصد هم هنگام بازی با کودکان‌شان از موبایل به صورت هم‌زمان استفاده می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


در عین اینکه مطلبتون درسته ولی واقعا موبایل الان یه وسیله ضروری البته استفاده افراطی از هر وسیله ای بد. یادش به خیر اونموقع که سرکار بودم و حقوق میگرفتم میخواستم هم برای خودم هم برای مادرم یه گوشی لمسی خوب بخرم گوشی خودم قدیمی و دکمه هاشم خیلی سفت طوریکه دستم در میگیره وقتی باهاش زیاد کار می کنم ولی تعدیل شدم و این آرزو به دلم موند و حالا شاغل شدن تو یه جای خوب شده آرزوم