دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱۰
۴

کارمزد شارژ تلفن همراه و چند سوال

چرا به مردم هزینه های اضافه تحمیل می شود؟
جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 374136
این روزها با پیشرفت فن آوری اطلاعات و وسایل ارتباط جمعی در همه جای دنیا نیاز به حضور فیزیکی در ادارات و نهاد های مختلف تقریبا به صفر رسیده و همه کارها از طریق اینترنت و یا با فن آوری های مربوط به علم الکترونیک قابل پیگیری است.
به گزارش جهان، پارسینه نوشت: به عنوان مثال در حال حاضر در اروپا مجبور کسی مجبور نیست برای گرفتن یک تاییدیه اداری مدت ها پله های یک سازمان یا اداره را بالا و پایین کند و در اخر هم به نتیجه نرسد!

هر چند در ایران با روی کار آمدن دولت نهم، الکترونیکی کردن دولت که از آن با عنوان دولت الکترونیک یاد می شد و با هدف کم کردن بروکراسی اداری طرح ریزی شد ، در دستور کار قرار گرفت اما عملا هنوز هم در بسیاری از موارد بروکراسی اداری و مراجعه حضوری در ادارات و سازمان ها ضروری است.

این در حالی است که برای الکترونیکی شدن دولت باید امکاناتی فراهم شود و از همه مهم تر مردم بای توانایی استفاده از این امکانات را بیابند و راضی شوند شیوه های سنتی را کنار بگذارند.

به عنوان مثال با نهادینه شدن کارت های شتاب بانکی و دستگاه های ای تی ام هنوز هم هستند کسانی که برای پرداخت قبض برق و آب و گاز و تلفن به بانک ها مراجعه می کنند در صورتی که پرداخت قبض ها به راحتی توسط خودپردازها ، از طریق اینترنت بانک و تلفن بانک قابل انجام است.

برای این کار نیز باید هم آموزش های لازم مردم داده شود و هم طرح های تشویقی و امکانات ویژه ای وجود داشته باشند که مردم را به استفاده از تکنولوژی تشویق کنند.

اما با این وجود اینکه دولت ها از دولت احمدی نژاد گرفته تا دولت روحانی که یک سال از حیات آن می گذرد همواره مدعی الکترونیکی شدن دولت هستند، خبرها حکایت از این دارد که طرح های دولتی از این مساله حمایت نمی کنند.

به عنوان مثال به تازگی اعلام شده است که برای دریافت شارژ تلفن همراه از خودپردازها، درگاه های اینترنتی و تلفن بانک، کارمزد دریافت خواهد شد.

این خبری است که مدیرکل اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی از آن خبر داده و گفته: از ماه آینده بابت دریافت شارژ تلفن همراه از خودپردازها، درگاه های اینترنتی و تلفن بانک، کارمزد دریافت خواهد شد اماهنوز برای نرخ کارمزد این خدمت بانکی به جمع بندی نرسیده ایم.

این بدان معنا است که مردم متقاضی خرید شارژ تلفن همراه اگر از طریق مجازی و الکترونیک اقدام به خرید شارژ کنند باید مقداری پول اضافه پرداخت کنند.

نتیجه هم این می شود که مراجعات به دفاتر ایرانسل و همراه اول برای خرید شارژ بیشتر می شود و مردم به دلیل ضرر مالی حاضر به شارژ کردن تلفن همراه از طریق مجازی و الکترونیک نخواهند شد.

این در حالی است که از سویی چاپ کارت های شارژ هزینه هایی را بر دوش سرویس دهنده گان تلفن همراه وارد می کند و هم مردم از استفاده از خدمات الکترونیک دولت دلزده می شوند و همان روال کار حضوری را ترجیح می دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جدیدا کارمزد گرفتن موجودی شده 1206 تومن ، یعنی اگر روزی 100 هزار نفر بخوان موجودی بگیرن که قطعا بیشتر از این عدد تعدادی که من مثال زدم موجودی میگیرن میشه روزی 120600000 تومن . از این دست میگیریم از اون دست میدیم .
کارمزد 1206 ریال است
شاید هم با مراکز چاپ کننده کارتهای شارژ قرارداد دارن!!
خرید انلاین چی ؟؟ اونم چاپ میکنن که کارمزد داره ؟؟