شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۱

همکاری لبنان و سوریه علیه تروریستها

پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 370821
منابع خبری از عملیات نظامی مشترک ارتش لبنان و سوریه برای پاکسازی نقاط مرزی تحت کنترل تروریست‌ها خبر دادند.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم ، ارتش سوریه با همکاری ارتش لبنان عملیات گسترده ای برای پاکسازی نقاط و گذرگاه های مرزی در ارتفاعات شرقی لبنان از گذرگاه الزمانی، میرا، مارطبیا و الحمره تا گذرگاه الرومیات، آغاز کرده است.

گروه های تروریستی در مناطق مرزی لبنان و سوریه اقدام به قاچاق افراد مسلح و تجهیزات نظامی و غیر نظامی می کنند.

این عملیات در حالی برگزار می شود که درگیری‌های شدید میان نیروهای حزب الله لبنان و تروریست‌های جبهه النصره در منطقه جرود و عرسال در نزدیکی مرز سوریه وارد سومین روز خود شده است.

همچنین منابع مطلع گفتند یگان های نظامی حزب الله با پشتیبانی هوایی و زمینی ارتش سوریه و نظارت میدانی ارتش لبنان توانسته اند مناطقی از جرود را پاکسازی و تروریست های مسلح وابسته به جبهه النصره و دیگر گروه های مسلح را از نوار مرزی دور کنند. به این ترتیب نیروهای حزب الله در آستانه ورود به عرسال قرار گرفته اند.

این منابع می گویند ارتش لبنان یگان های نظامی خبره خود را در حومه عرسال مستقر می کند تا مانع دست یابی تروریست های فراری از جرود به عرسال شود. ارتش لبنان از اهالی عرسال خواسته است از پناه دادن به افراد مسلح خوداری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بهترین زمان است که سوریه و حزب الله با اعلام حمایت از محور مقاومت عملیات جنگی گسترده ای را بر علیه رژیم اشغالگر قدس را انجام بدهند. تا موضع و صف حامیان واقعی فلسطین و موضع و صف حامیان واقعی رژیم اشغالگر قدس در بین کشورهای اسلامی و گروه های اسلامی وابسته برای جهان اسلام مشخص گردد. موقعیتی است که سوریه و حزب الله نباید از دست بدهند