دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
سید احمد خاتمی مطرح کرد:

موفقیت کشور در گرو روحیه بسیجی است

جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 368573
بیست و نهمین "محفل انس با قرآن تیم‌های اضطراری دفاع مقدس و اعضای بسیج جامعه پزشکی" در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا در این محفل که شامگاه گذشته 12 تیر ماه برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران گفت: جای جای کشورمان از فداکاری پزشکان بسیجی حکایت و نشانه دارد، آنها افتخار جامعه پزشکی محسوب می‌شوند و امید کشور هم به همین روحیه بسیجی است.
 
وی افزود: البته عامل موفقیت هم در گرو برخورداری از روحیه بسیجی و تقویت آن است. در این محفل پزشکان بسیجی در جهت حفظ روحیه دوران دفاع مقدس تجدید عهد می‌کنند تا بیشتر از پیش به مردم خدمت کنند.
 
حجت الاسلام خاتمی در ادامه سخنانش به بحث روشنفکری از دیدگاه قرآن کریم پرداخت و گفت: به اعتراف کسانی که با بحث روشنفکری سروکار دارند این واژه محصول و صادر شده از غرب است و البته مضراتی به همراه دارد. اما انقلاب اسلامی ایران روشنفکری را جهت داد و آن را احیا کرد. چون قبل از انقلاب روشنفکری بسیار محدود بود و در آن دوران جهاد متخصصان متعهد ما این بود که شعائر دینی را به صحنه بیاورند تا نام اسلام و قرآن مطرح شود.
 
وی ادامه داد: اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می‌بینیم که به عنوان مثال پزشکان با وجود اینکه اطلاع دارند در تیررس گلوله‌های دشمن هستند‌، اما با این حال بدون واهمه مجروحان جنگ را درمان می‌کردند پس اینجا تفاوت‌ها معلوم می‌شود.
 
حجت الاسلام خاتمی اظهار کرد: از نگاه قرآن مجید، روشنفکر شش ویژگی باید داشته باشد تا روشنفکر قرآنی محسوب شود. اول اینکه باید علم و دانش او در خدمت اعتقاداتش به کار گرفته شود، دوم اینکه برای خدا حریم باز کند. سومین ویژگی روشنفکر قرآنی این است که دانش فرد واقعی باشد؛ قرآن می‌فرماید علم واقعی نور است و راه را نشان می‌دهد.
 
وی یادآور شد: چهارمین ویژگی در این راستا این است که روشنفکر قرآنی باید اهل مطالعه‌ی سالم‌ترین و مستندترین کتاب جهان هستی باشد. پنجمین ویژگی این است که اهل عبرت آموزی باشد. ششمین ویژگی هم این است که دگم نیست، یعنی اینطور نیست که فکرش در اختیاریک گروه یا جناح باشد.
 
وی در لابه لای اشاره به ویژگی‌های مذکور توضیحاتی هم ارائه کرد و گفت: امروزه مساله ماهواره خطری نیست که پوشیده باشد البته این ابزار را خطرناک نمی‌دانیم چون اگر بتوانیم آن را در خدمت نشر معارف الهی قرار بدهیم مفید خواهد بود. همانطور که در این راستا کارهایی انجام شده و می‌شود.
 
حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: محور برنامه‌های ماهواره‌ای اخلاق زدایی ‌، عفت زدایی و انقلاب زدایی است و کسانی که با فیلتر کردن ماهواره مخالفت می‌کنند، حدس می‌زنم ماهیت ماهواره را به خوبی نشناخته‌اند.
 
امام جمعه موقت تهران در بخش پایانی سخنانش مطرح کرد: دانشگاه نباید به باشگاه حزبی تبدیل شود چون در این صورت از رسالت خود دور خواهد شد. دانشگاه محل نظریه‌پردازی است نه بازی‌های جناحی و سیاسی.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *