جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سیاست بی‌محور از ناکجاآباد سر در می‌آورد

چهارشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 414233
امام جمعه موقت تهران با اشاره به برخی از بازی‌های حزبی، گفت: این حزب و آن حزب نباید مهم باشد، دستور حزبی و تشکیلاتی در اسلام نداریم تنها دستور، دستور ولایت است که باید جانانه در این راه حرکت کنیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی سه‌شنبه شب در مراسم عزاداری شهادت فاطمه زهرا (س) در مسجد آقاپلاسید سادات‌شهر با اشاره به سختی‌هایی که این بانوی گرامی در راه اسلام متحمل شده است، اظهار کرد: حضرت علی (ع) فقط همسر حضرت زهرا (س) نبود بلکه ولی او بود و این یعنی ولایت‌مداری، و تمام زندگی‌ فاطمه (س) برای اسلام و ماندگاری اسلام بوده است.

وی با اشاره به برخی از بازی‌های حزبی بیان داشت: این حزب و آن حزب نباید مهم باشد، دستور حزبی و تشکیلاتی در اسلام نداریم تنها دستور دستور ولایت است که باید جانانه در این راه حرکت کنیم.

خاتمی تصریح کرد: تمام آرمان ما تشیع و بیداری و ماندگاری آن است و به لطف خدا رهبری داریم که از فرهیخته‌ترین و عالم‌ترین رهبران دنیا است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه سیاست اگر بدون محور باشد از ناکجاآباد سردرمی‌آورد، خاطرنشان کرد: افرادی امروز می‌گویند که نباید دیگر به اسرائیل کاری داشته باشیم مانند دولت‌های دیگر اعتراض کنید، اما سفارتشان را نبندید و از شعار مرگ بر اسرائیل دست بر دارید این سخنان را افرادی می‌گویند که اگر نامشان را بگویم بهت‌زده می‌شوید.

وی سکولاریسم را مانند طاعون دانست و اظهار کرد: این منطق سکولار است که می‌خواهد به آرامی علایقشان را به ما تحمیل کنند ولی زهی خیال باطل، آنهایی که آرزو دارند با اسرائیل و آمریکا رابطه برقرار کنند این خیال باطل را به گور خواهند برد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما نظام دینی داشته و براساس دین اسلام عمل می‌کنیم و حکومت نمی‌کنیم بلکه در راه دین خدا حرکت می‌کنیم، ادامه داد: بنا بر گفته امام (ره) اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود و این افق روشن ماست که برای آن از جان خود مایه می‌گذاریم که اسلام روشن‌ترین راه‌ها را برایمان نشان داده است.

خاتمی تصریح کرد: شاه خائن به شهرستان رامسر طمع داشت و این شهر را محلی برای خوشگذرانی خود و اطرافیانش ساخت و کاخ و ویلاهای اختصاصی در این شهر برای خود بنا کرد.

وی با اشاره به شروع آغازین روزهای سال نو با ایام فاطمیه، ادامه داد: این مجالس عزاداری و توسل به معصومین و ائمه اطهار، آلودگی‌های گذشته این خاندان خائن پهلوی را شسته و نابود می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی کامل برای تمام زنان است، گفت: در هر حوزه‌ای می‌توان از منش و رفتار این بانوی گرامی اسلام الگوبرداری کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *