پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۳
آیت‌الله خاتمی:

"مرگ بر آمریکا" همان بیعت با غدیر است‌

دشمن می‌خواهد ملت ما را از سردادن "مرگ بر آمریکا" خسته کند
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 447779
خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه دشمن می‌خواهد ملت ایران را از سر دادن شعار "مرگ بر آمریکا" خسته کند، گفت: ما باید با شکوه‌تر از همیشه و گذشته "مرگ بر آمریکا" بگوئیم که این همان بیعت با غدیر است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در مراسم سنتی مذهبی قالیشویان در مشهد‌اردهال اظهار داشت: امسال عید سعید غدیر خم، غدیری ویژه است گویا غدیر و عاشورا در هم تنیده شده و از سوئی شاد هستیم، زیرا عید بزرگ مسلمانان عید‌الله اکبر است.

وی با تسلیت به مناسبت فاجعه منا که منجر به جان‌باختن تعداد زیادی از مسلمانان شد، افزود: زائرانی که لبیک‌گویان در حرم امن‌اللهی لب تشنه همانند ارباب خود امام حسین(ع) جان دادند و این عاشقان علی(ع) که به دیدار خدا شتافتند، آمده‌ بودند تا عید غدیر را جشن بگیرند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال در دومین جمعه مهرماه تصریح کرد: احیای این مراسم سنتی مذهبی که چند قرن قدمت دارد، با حضور عاشقان و دوست‌داران اهل بیت(ع)، به خوبی دیده می‌شود.

وی اجرای مراسم قالیشویان را بیعتِ ولائی و غدیری دانست و گفت: این مراسم بیعتِ ولائی است که هر ساله نیکاناتان برگزار کردند و مردم کاشان خلف صالح آن‌ها هستند و امید داریم که نسل آینده نیز پاسدار این سنت حسنه باشند.

خاتمی خاطرنشان کرد: مراسم سنتی مذهبی قالیشویان که هرساله در مشهد اردهال برگزار می‌شود، نوعی بیعت است و باید این مراسم هر سال باشکوه‌تر برگزار شود.

وی با اشاره به گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی که ذره‌ای از شیطنت آمریکا کاهش پیدا نکرده است، افزود: ما باید با شکوه‌تر از همیشه و گذشته "مرگ بر آمریکا" بگوئیم که این همان بیعت با غدیر است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه دشمن می‌خواهد ملت ایران را از سر دادن شعار "مرگ بر آمریکا" خسته کند، افزود: دشمن ما آمریکا شدیداً به‌دنبال رابطه است و او هم‌چنان برای ما به عنوان "شیطان بزرگ" است.

وی با تحسین استقامت و پایداری ملت ایران در برابر توطئه‌های آمریکا گفت: این ایستادگی، پیروی از راه امیرالمومنین(ع) است و تا آخرین نفس و قطره خون خود پای ولایت علی(ع) و ولایت فقیه ایستاده‌ایم که امروز بیعت با ولی‌فقیه مصادق بارز تمسک به ولایت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *