دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

جلسه ویژه مجلس برای صنعت‌ برق

کمبود نقدینگی ۸۰۰۰ میلیاردی صنعت‌برق در سال ۹۳
جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 368562
قرار است در جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون انرژی مجلس و نمایندگان سازمان بازرسی و همچنین با دعوت از دکتر محمد‌باقر نوبخت معاون برنامه ریزی، نظارت و راهبردی رئیس جمهور و مهندس حمید چیت چیان وزیر محترم نیرو وضعیت نقدینگی صنعت برق کشور بررسی شود.
به گزارش جهان به نقل از "برق‌نیوز" با پیگری‌های اعضای کمیسیون انرژی قرار شده تا کارگروهی برای بررسی راه حل رفع مشل کمبود نقدینگی در صنعت برق کشور تشیل شود.

در این جلسه که قرار است علاوه بر اعضای کمیسیون انرژی مجلس، نمایدان سازمان بازرسی نیز شرکت کنند، مقرر شده تا دکتر محمد‌باقر نوبخت معاون برنامه ریزی، نظارت و راهبردی رئیس جمهور و مهندس حمید چیت چیان وزیر محترم نیرو نیز حضور داشته باشند.

کمبود ۸ هزار میلیارد تومانی نقدینگی صنعت برق در سال ۹۳

به گزارش برق‌نیوز، بر اساس گزارش ارائه شده مسولین وزارت نیرو به کمیسیون انرژی، کمبود نقدینگی صنعت برق در سال جاری ۸ هزار میلیارد تومان عنوان است که اگر کمبودهای گذشته نیز به آن اضافه شود به رقمی بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

بسیاری از کارسناشان بر این عقدیه اند که عدم گردش نقدینگی و تاخیر در پرداخت بزرگترین مشکل صنعت برق است و این معضل به دلیل سیستم بوروکراتیک حاکم بر چرخش مالی صنعت آب و برق است؛‌چرا که درآمدهای صنعت برق به جای آنکه مستقیما به حساب شرکت‌های وزارت نیرو واریز شود،وارد خزانه دولت می شود.

همین چرخه بورکراتیک باعث تاخیرهای طولانی در پرداخت و گاها اختصاص اعتبارات در نظر گرفته شده، به سایر دستگاه‌ها می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *