سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

مخالفت‌آمریکاباهمه‌پرسی اقلیم کردستان

جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب: 368545
سخنگوی کاخ سفید ضمن مخالفت با برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق بر وحدت و اتحاد بین مسئولان عراقی تاکید کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری "دارالاخبار" نوشت: "جاش ارنست"، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اظهارات روز پنجشنبه رئیس اقلیم کردستان عراق در پارلمان درباره برگزاری همه پرسی برای پیوستن مناطق مورد نظر وی به این اقلیم گفت: "واقعیت این است که ما همچنان معتقدیم که عراق در صورتی که اتحاد داشته باشد، قوی تر خواهد بود ".

جاش ارنست افزود: "آمریکا همواره بر عراق دموکراتیک، یکپارچه و چند حزبی تاکید دارد و از همه جریان های سیاسی در عراق می خواهد که با یکدیگر به سمت یک هدف حرکت کنند".

مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان روز پنجشنبه در پارلمان کردستان حاضر شد و در جلسه ای غیرعلنی درخصوص تحولات اخیر عراق سخنرانی کرد.

بارزانی از پارلمان کردستان درخواست کرده است که تاریخی را برای برگزاری همه پرسی درخصوص الحاق مناطق مورد مناقشه به اقلیم کردستان و همچنین برگزاری همه پرسی استقلال کردستان از عراق مشخص کند.

رئیس اقلیم از پارلمان کردستان درخواست کرده است قانون کمیسیون عالی انتخابات کردستان را در زودترین زمان ممکن برای انجام همه پرسی تعیین سرنوشت مناطق مورد مناقشه و استقلال کردستان از عراق، تصویب کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *