يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۲
۴

عذرخواهی پلیس بابت اتفاقات دانشگاه هنر

يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب: 367767
رئیس دانشگاه هنر در واکنش به اتفاقات روز گذشته گشت ارشاد به دانشگاه گفت: نیروی انتظامی حق ورود به فضای دانشگاه را ندارد و طی صحبت‌هایی که با نیروی انتظامی انجام شده،‌ از برخورد به وجود آمده عذرخواهی کردند.
به گزارش جهان، دکتر اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح جزئیات این اتفاق گفت: روز گذشته دانشجوی خانمی در بیرون از دانشگاه حضور داشته که ظاهرا نیروهای گشت ارشاد به خاطر پوشش به او تذکر می‌دهند و او وارد دانشگاه می‌شود و به دنبال آن نیروهای انتظامی نیز وارد فضای دانشگاه می‌شوند که نیروهای حراست قصد ممانعت از ورود آنها را داشتند که متاسفانه تنشی ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی حق ورود به حریم دانشگاه را ندارد اظهار کرد: ظاهرا آن افسر به این مسئله آگاهی نداشته و بنا به گفته نیروی انتظامی با آن افسر نیز برخورد شده است و از دانشگاه بابت این مسئله عذرخواهی کردند و مسئله حل شده است.

ظهر امروز رئیس پلیس امنیت اخلافی ناجا در تشريح حادثه عصر روز گذشته که در خیابان ولی عصر (عج) و در مقابل دانشگاه هنر رخ داد، نيز گفته بود: برابر آخرین بررسی‌های انجام شده توسط پلیس و کارکنان حراست دانشگاه هنر، در این حادثه درگیری میان یکی از درجه داران پلیس و ۴ تن از عوامل نگهبانی درب نگهبانی این دانشگاه به وقوع پیوست.
رئیس پلیس امنیت اخلاقی فاتب گفته بود كه علت وقوع تنش به وجود آمده در حال بررسی است، و همچنين بر برخورد پلیس با عامل یا عوامل بروز این واقعه تاکید کرد و در پایان خاطرنشان کرد که نتیجه بررسی‌های پلیس و حراست دانشگاه هنر، پس از حصول نتیجه به اطلاع همگان خواهد رسید.

روز گذشته گزارش‌هايي از درگيري در دانشگاه هنر و شليك گاز اشك‌آور منتشر شد كه در آن گفته مي شد پليس امنيت اخلاقي قصد ورود به دانشگاه هنر را داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وقتی قانون ممنوعیت ورود نیروی انتظامی به دانشگاه تصویب شد بیشتر آگاهآن به تمسک مجرمین به این قانون و تبدیل شدن دانشگاه به جایگاه مجرمان هشدار دادند.
اینکه پلیس حق ورود به دانشگاه را ندارد یعنی چه؟! آیا دانشگاه خط قرمز است؟! آیا هر اتفاقی در دانشگاه بیفتد، نیروی انتظامی نباید دخالت کند؟! اگر مسئولین دانشگاه درباره جرمی سهل انگاری کردند، نیروی انتظامی نباید اقدامی بکند؟! یا شاید دانشگاه و دانشجو فراتر از قانون هستند و کسی نباید به آنها بگوید بالای چشمت ابروست؟!!!
احمد
بسیار خوب پلیس حق ورود به دانشگاه را ندارد ولی آیا هر مجرمی که به محیط حیا و عفت عمومی جامعه تجاوز کرد باید برای در امان ماندن از مجریان قانون به دانشگاه ! پناه ببرد ؟!! دانشگاه در این زمینه هیچ مسئولیتی ندارد اگر دارد چه برخوردی با آن مجرم کرده است ؟
استاد دانشگاه
دراکثرکشورها خصوصا مدعیان حقوق بشر پلیس به هرمکانی خصوصا خوابگاه ودانشگاهها می تواند وارد شود درایران که برخی دانشگاهها سنگر افکارشیطان شده است وهرکاری می کنند بعضا مست درحیاط خوابگاهها می چرخند پلیس نمی تواند وارد شود این چه قانونی بود که برخی ازمعاندین نظام تصویب کردند لااقل آنها که سنگ آمریکا و..را به سینه می زنند این قوانین آنها راببینند که پلیس همه کاره بوده وحقوق پرسنلش هم ازهمه بیشتراست اما درایران پلیس هنوز نمی تواند طبق قانون وشرع عمل نماید!!!!!!!!!!