جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

رسیدگی حقوقی به پرونده باغ قلهک

يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 367737
نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی با تاکید بر اینکه زمین باغ قلهک مربوط به ایران بوده و آنان در گذشته آن را با زور از کشورمان گرفته‌اند گفت: پرونده باغ قلهک باید به شکل حقوقی رسیدگی شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، قاسم جعفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران فارس اظهار کرد: انگلیسی‌ها باز هم در این باره روی خود را نشان دادند و ادعای شکایت از ایران به خاطر پرونده باغ قلهک اوج بی‌شرمی انگلیسی‌ها است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بایستی این پرونده به دور از هر گونه فشار و تهدید مورد رسیدگی دقیق قرار بگیرد.

*از سر گیری بنیاد نخبگان خراسان شمالی معطل انتخاب رئیس

جعفری درباره فعالیت مجدد بنیاد نخبگان استان اظهار کرد: از سر گیری این بنیاد اکنون منتظر انتخاب رئیس است که بایستی طبق شرایط و ضوابطی مورد نظر بنیاد نخبگان کشور انتخاب شود.

وی با بیان اینکه برای فعالیت این مرکز در استان هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد، گفت: مقرر است تا حمایت‌هایی از سوی بنیاد برای فعالیت مجدد بنیاد نخبگان استان انجام شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به انجام مذاکرات با مسئولان ملی و استانی برای فعالیت مجدد بنیاد نخبگان این استان را برشمرد.

وی با یادآوری اینکه توقف فعالیت‌های بنیاد نخبگان خراسان شمالی به دلیل مشکل در تأمین اعتبار اجاره ساختمان بوده است گفت: در این راستا با استاندار خراسان شمالی و معاون مالی، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور مذاکراتی انجام دادیم که مقرر شد تا سریع‌تر به این مشکل رسیدگی و منابع مورد نیاز تأمین شود.

به گفته وی رکود در فعالیت بنیاد ملی نخبگان استان خراسان شمالی در شرایطی روی داد که اکنون اکثر استان‌ها دارای این بنیاد بوده و فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهند.

خبرگزاری فارس در خراسان شمالی به عنوان نخستین رسانه استان ماه گذشته خبری را مبنی بر تعطیلی بنیاد نخبگان این استان به خاطر عدم انجام تعهدات بر روی خروجی قرار داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *