دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰
۶

به سران فتنه ترحم شد/اگر قرار بود با عدل اسلامی برخورد شود مجازاتشان سنگین بود

شنبه ۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب: 367598
اینکه امروز آقایان بیایند رای مردم را مصادره کنند و بگویند "به خاطر شخص من به روحانی رای داده شد" و یکی بگوید "بخاطر اصلاحات بود" اینها حیله‌گری و فردگرایی است.
به گزارش جهان، حجت الاسلام علی سعیدی در گفتگو با خبرنگار «نسیم» اظهار داشت: آنچه که در سال ۸۸ توسط گروهی اتفاق افتاد در حقیقت یک نوع کودتا تحت عنوان کودتای رنگین و نرم در جامعه بود که به معنای واقعی کلمه "فتنه" بود.

وی فتنه ۸۸ را مشابه اتفاقاتی در عصر علوی مقابل امیرالمومنین دانست و افزود: در عصر علوی گروهی در مقابل حکومت دینی و حاکم دینی قد علم کردند و بهانه های مختلفی داشتند؛ در سال ۸۸ هم گروهی تحت عنوان "تقلب" در برابر قانون و حکومت دینی و در برابر نظر ولی فقیه ایستادند و زمینه تنش، تشنج و آشوبگری را در کف خیابان فراهم کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: آقایان می خواستند با اتهام "تقلب" رای مردم را تحت شعاع قرار دهند و به گفته مقام معظم رهبری به دنبال ایجاد "فتنه تغلب" به معنای غلبه بر رای مردم بودند.

*مشکل اصلی فتنه گران برخورد رئوفانه نظام با آنهاست

وی ادامه داد: آنها می خواستند رای کاندیدای طرف مقابل خود را که فاصله زیادی با رای نامزد آنها داشت به اتهام تقلب بر رای مردم غلبه کنند که این با هیچ منطق و عقلی قابل پذیرش نیست.

حجت الاسلام سعیدی در ادامه به برخورد رئوفانه نظام با سران فتنه اشاره و خاطرنشان کرد: مشکل اصلی آقایان این است که با ترحم با اینها برخورد شد و اگر قرار بود طبق عدل اسلامی و مقررات با اینها برخورد شود اصحاب فتنه با مجازات های سنگینی روبرو می شدند.

وی با بیان اینکه در تاریخ شاهد تکرار اشتباهات خواص هستیم افزود: پیامبر فرموده بودند که همه حوادث بنی اسرائیل در امت من تکرار می شود که این فرمایش ایشان دو پیام برای مسلمان داشت،‌؛ پیام اول اینکه تحولات تاریخ قانونمند است و پیام دوم مواظب باشید که اشتباهات بنی اسراییل را مرتکب نشوید.

نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: متاسفانه این اشتباهات در بین برخی از خواص ما تکرار شد یعنی در زمان حضرت امام برخی از خواص نظرات ایشان را بر نمی تابیدند در دوره بعد از امام با بیان اینکه امام را قبول دارند در برابر ولی فقیه و در برابر تصمیم خبرگان مردم دچار دگردیسی و انحراف شدند و درصدد تضعیف جایگاه ولایت فقیه برآمدند در حالی که امام تاکیداتی داشتند که اگر آقایان بنا بود در خط امام باشند باید آن رهنمودهای امام را مورد تاکید قرار دهند.

وی با بیان اینکه عده ای از خواص تحت نام حضرت امام در برابر قانون و رای مردم و کلام نافذ رهبری ایستادند و با مقاومت خود زمینه فتنه در جامعه را فراهم کردند، ‌اظهار داشت: ماهیت این افراد قدرت طلبی است و در اصل حکومت دینی تردید دارند و همانطور که پیامبر و امیرالمومنین را فصل الخطاب نمی دانستند در این برهه هم مقام معظم رهبری را فصل الخطاب نمی دانند.

حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: روحیه قدرت طلبی و تمامیت خواهی در افراد زمینه تجاوز به حقوق ملی و قانون اساسی را فراهم و ضربه سنگینی را به نظام در این دوره وارد کرد.

*امروز برخی از خواص به دنبال غلبه بر رای روحانی هستند

وی بابیان اینکه امروز هم برخی از افراد با دنبال کردن "تغلب" به دنبال مصادره کردن و غلبه بر رای مردم به روحانی هستند،‌افزود: کسانی که دنبال اهداف توسعه طلبانه و قدرت طلبانه خود هستند از هر حربه و وسیله ای استفاده می کنند و امروز کم و بیش این مسائل در زبان و بیان و قلم آنها مطرح می شود ولی واقعیت غیر از اینهاست که آقایان بیان می کنند مردم هم متوجه هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان با بیان اینکه مردم طبق خاص و مطالبات رهبری در پای صندوق ها حاضر شدند و در انتخابات شرکت کردند،‌خاطرنشان کرد: اینکه امروز آقایان بیایند رای مردم را مصادره کنند و بگویند "به خاطر شخص من به روحانی رای داده شد" یکی بگوید" به خاطر ایده های من "و یکی بگوید "به خاطر اصلاحات رای دادند" اینها متاسفانه حیله گری و فردگرایی است که در شان روسای جریان هایی که قصد خدمت به کشور را دارند نبوده و نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جواد
لطف کرده دادگاه علنی برگزار کنید و این قدر منت نگذارید باتشکر
احسنت
اگر توانش را دارید محاکمه آزاد و عادلانه برگزار کنید و احتیاج به ترحم نیست
نیما
چرا ترحم کردید؟ مگر فقط شما تصمیم می گیرید. مردم می خواهند عدالت رعایت شود و هر کسی دخیل بوده محاکمه شود. چرا پارتی بازی می کنید.
حمید
سلام.جالبه این ترحم و رافت اسلامی همیشه شامل حال از ما بهترون و جماعت ضد انقلاب و گردن کلفت شده.اما وای به روزی که یه بچه حزب اللهی یه استباه کوچیک کنه باید به سیخ داغ کشیدش!! دقیقا عمل به قرآن!!!! میکنند اشداء علی الکفار هستن!!!!! و حتما رحما، بینهم!!!!
Iran, Islamic Republic of
( و اگر قرار بود طبق عدل اسلامی و مقررات با اینها برخورد شود اصحاب فتنه با مجازات های سنگینی روبرو می شدند.) به این فراز از سخنان ایشان دقت کنید چرا طبق عدل اسلامی با آنان برخورد نشد