شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲
۲

کری‌خطاب به بارزانی: حرف ازاستقلال نزن

چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 367078
تلاش های مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان برای حرکت به استقلال با واکنش سرد جان کری وزیر خارجه آمریکا روبرو شده است.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه المسله، منابع آگاه سیاسی اعلام کردند: مسعود بارزانی که طی روزهای گذشته به طور مرتب از فرصت مناسب برای ملت کرد برای استقلال صحبت می کرد منتظر چراغ سبز جان کری برای اعلام آن بود اما گویا واکنش وزیر خارجه آمریکا به گونه ای دیگر بوده است.

منابع نزدیک به رهبران کُرد بیان کردند: جان کری وزیر خارجه آمریکا از بارزانی رئیس اقلیم کردستان خواسته است که درباره استقلال حرفی نزند زیرا آمریکا حامی دولت عراقی قوی که کُردها هم جزیی از آن باشند است.جان کری به مسعود بارزانی تاکید کرده است که ساکت باشد و طرح استقلال را مطرح نکند.

این منابع تاکید کردند: موضع جان کری وزیر خارجه آمریکا پس از آگاهی وی از مواضع دیگر طرف های کرد و مخالفت آنها با خروج از لوای عراق صورت گرفته است.

مسعود بارزانی پس از اینکه تروریست های وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام موصل و بخش هایی از استان صلاح الدین را اشغال کردند به نیروهای پیشمرگه دستور داد که مناطق مورد نزاع مانند کرکوک و برخی مناطق دیگر را به تصرف خود درآورند و طی روزهای اخیر در سخنرانی های خود به طور مرتب از ضرورت استقلال کردستان سخن می گفت اما گویا آمریکایی ها دست رد بر سینه وی زده اند و مانع از تحقق این رویای بارزانی شده اند.

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اکبر
Iran, Islamic Republic of
واقعا که .....
چه ادبیاتی به کار برده اید
متاسفم براتون
دوروها......
ظاهرا نویسنده مطلب بیشتر از کری مخالف استقلال کردهاست!!!!