جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۸
۱۱
بررسی تغییری دیگر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

مدافع سیاست کاهش جمعیت جمهوری اسلامی ایران رئیس مؤسسه مطالعات جمعیت کشور شد!

سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 366932
در ادامه تغییرات گسترده در وزارت علوم، روز شنبه، دکتر عباسی شوازی طی حکمی از طرف دکتر فرجی دانا به عنوان رئیس مؤسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور منصوب شد.
مدافع سیاست کاهش جمعیت جمهوری اسلامی ایران رئیس مؤسسه مطالعات جمعیت کشور شد!
گروه جامعه جهان نيوز ـ دکتر عباسی شوازی در حالی به این سمت منصوب شده که طی چند سال اخیر با تغییر سیاست‌های جمعیتی کشور مخالفت کرده است؛ سیاست‌هایی که بنا به گفته کارشناسان داخلی و خارجی تا چند دهه آینده، جمهوری اسلامی ایران را با بحران های جدی جمعیتی مواجه خواهد کرد.

این استاد دانشگاه در اقدامی عجیب و بی سابقه برای اثبات اینکه روند تغییرات جمعیتی کشور بحرانی نیست و در واقع هشدارهای کارشناسان و متخصصان نظام، نادرست و غیرکارشناسی است، با مخدوش کردن داده های آماری به دست آمده از تحقیقات قبلی خود، اطلاعاتی را به صندوق جمعیت سازمان ملل ارائه کرده است که در نتیجه آن پیش بینی های جمعیتی این صندوق در مورد جمهوری اسلامی ایران وضعیتی نرمال را نشان می دهد.

در سال ۲۰۱۰ (۱۳۹۰هجری شمسی) [۱] صندوق جمعیت سازمان ملل بر اساس تحقیقات این فرد، روند تغییرات جمعیت کشور را بحرانی و رو به کاهش پیش بینی کرده بود (فایل گزارش) ولی پس از هشدارهای مکرر کارشناسان وآگاه شدن مسؤولین کشور نسبت به عواقب این تغییرات و تلاش برای تغییر در سیاست های کنترل جمعیت، در سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۲هجری شمسی) [۲] در یک اقدام عجیب، اطلاعاتی خلاف داده های مرکز آمار ایران، به صندوق جمعیت ملل ارائه شد که نشان می داد وضعیت جمعیت کشور آن طور که گفته و هشدار داده می شود بحرانی نیست (فایل گزارش).

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000366/nf00366932-1.jpg

همانطور که در جدول مشخص شده است، پیش بینی های سال ۲۰۱۲ وضعیت بهتری را نسبت به پیش بینی های سال ۲۰۱۰ نشان می دهد، در صورتی که آمارهای رسمی کشور، گویای روند کاهش نرخ باروری است. جالب آنجا است که هم پیش بینی سال ۲۰۱۰ و هم پیش بینی سال ۲۰۱۲ بر اساس تحقیقات ارائه شده توسط دکتر عباسی شوازی به صندوق جمعیت سازمان ملل است. بندی که نام دکتر عباسی در آن آمده با رنگ زرد (+) و (+) مشخص شده است.
(http://esa.un.org/unpd/wpp/unpp/panel_population.htm)

لازم به ذکر است صندوق جمعیت سازمان ملل نیز در سال ۲۰۱۰ به خاطر خدماتی که دکتر عباسی شوازی در جهت کنترل جمعیت جمهوری اسلامی و استمرار برنامه تنظیم خانواده انجام داده اند جایزه جهانی جمعیت را به وی اهدا کرده است.

[1] http://esa.un.org/wpp/Documentation/WPP 2010 publications.htm

[2] http://esa.un.org/wpp/Documentation/publications.htm
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
واقعا چرا این تغییرات در وزارت انجام میشه که نظام رو تهدید بکنه
آقای فرجی دانا ان شاء الله دچار مشکل نشود
Iran, Islamic Republic of
داخلي هاي غربگرا خطرناكند
كاري كه غربيها نمي توانند انجام بدهند، برخي آقايان آن را به انجام مي رسانند
حالا جمعیت کم است و بالاخره یک عده ای آزادانه تصمیم خود را می گیرند و به خودشان و کشورشان کمک می کنند. اینکه یک عده ای راه افتاده و حرف های دیگر می زنند، برای چی هست؟
تهرانی
انا لله و انا الیه راجعون. این آقا دو هفته پیش در برنامه نبض هم سالمندی را انکار کرد و هم کاهش نرخ باروری که به رشد منفی خواهد انجامید و خلاف سیاست های کلی نظام موضع گیری کردما به عنوان دانشجویان جمعیت شناسی از کم اطلاعی ایشان متعجب شدیم
تهرانی عزیز سیاست یعنی این! خیلی وقت میبره نا بدونی که واقعا جمعیت ایران کم شده یا بیشتره یا برای چی میخوان بیشتر بشه اگر لازم بود آمار همه چی رو عموم داشته باشند که سیاست نمی گفتند بهش!
فعلا همین جمعیتی رو که داریم حفظ کنیم و نیازهاشون رو تامین کنیم که حال در اولویت است.
مردم واقعا توان چند تا بچه بزرگ کردن ندارن.
علی
Iran, Islamic Republic of
مطلب بسیار جالبی بود استفاده کردم مرسی
سانترال
سازمان ملل در باره جمعیت ایران در داخل وفاق دارد
Iran, Islamic Republic of
رفتار رسانه ای شما صحیح نیست. آقای دکتر مرندی که از اصولگرایان هستند و در حال حاضر از مشاورین امین رهبر، ایشان نیز موافق کنترل جمعیت بوده و هنوز هم هستند. اتفاقا سیاست های جدید را هم قبول ندارند. با این حال در رسانه های ازجنس جهان نیوز فردی کاملا موجه معرفی میشود.
حمید
میشه بکی ایشون کجا گفتند که هنوز هم با اون سیاست ها موافقند؟؟؟؟