دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲

شدت گرفتن ریزش‌ها در بورس تهران

دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب: 366790
شاخص بورس تهران که در روزهای گذشته روند با احتیاطی را دنبال کرده بود، در معاملات امروز به روند ریزشی خود شدت داد و با افت 355 واحدی مواجه شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، در بازار امروز بورس تهران علی رغم برگزاری نشست خبری رییس سازمان بورس، ریزش قیمت‌ها و تشکیل صف‌های فروش شدت گرفت و دماسنج بازار سرمایه با افت ۳۵۵ واحدی و در جا زدن در کانال ۷۲ هزار واحدی مواجه شد.

به این ترتیب در شرایطی که بازار سرمایه با حجم اندک و نبود تقاضا مواجه شده است که به نظر می‌رسد نزدیکی ماه رمضان و رسیدن به اوج برگزاری مجامع شرکت‌ها از دلایل اصلی ضعف بازار باشد؛ این در حالی است که بازار از کمبود شدید نقدینگی و رنج برده و در انتظار مذاکرات پیش رو است به طوری که تا رسیدن به دور بعدی مذاکرات بازار سرمایه با احتیاط حرکت کرده و سعی می کند تا وارد فاز خرید جدید نشود.

بر این اساس در بازار سومین روز هفته اکثر صنایع و شرکتها تاثیر منفی در شاخص بورس گذاشتند به طوری که صنایع استخراج کانه‌های فلزی، خودرو و فراورده‌های نفتی بیشترین نقش را در ریزش شاخص ایفا کردند.در این میان دوقلوهای سنگ آهنی یعنی چادرملو و گل گهر به همراه پالایشگاه نفت بندرعباس، ملی مس، ایران خودرو، بانک ملت، صندوق بازنشستگی، مپنا، سیمان تهران و سایپا با بیشترین تاثیر منفی در روند شاخص به کار خود پایان دادند.

همچنین بررسی معاملات امروز نشان می دهد که در بازار امروز حقوقی‌ها از صنایع قند و شکر، فرآورده‌های نفتی و بانکها خارج شدند این در حالی است که با نابه سامان شدن اوضاع بورس حقیقی ها بیشتر از حقوقی ها نسبت به فروش سهام خود اقدام کردند که ارزش خرید حقیقی‌ها و حقوقی ها در بازار امروز برابر بود.

در بازار امروز صف خرید نمادهای لبنی از بین رفته و جمعی از نمادهای صنعت سیمان صف فروش شکل دادند به طوری که در بازار امروز شرکت‌های رایان سایپا، سیمان شرق، رادیاتور ایران، ماشین سازی اراک و سیمان فارس از بهترین تقاضای خرید برخوردار شده و نیروترانس، معادن بافق، ایران خودرو و سایپا بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

به این ترتیب در بازار منفی امروز نماد ایران خودرو ناگهان با صف فروش روبرو شد و به سرعت در میان سه صف فروش برتر بورسی جای گرفت تا جایی که تشکیل صف فروش برای ایران خودرو، روند عرضه بر سایر نمادهای مطرح گروه خودرو تشدید شد.

در مجموع در بازار امروز حجم و ارزش معاملات بورس به شدت کاهش یافت و تنها ۲۹۹ میلیون سهم به ارزش ۸۵ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه تا سطح ۳۴۶ هزار میلیارد تومان افت کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *