يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱

پیروزی تیم‌ملی‌والیبال در گیم‌اول برابر ایتالیا

يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب: 366616
تیم ملی والیبال ایران موفق شد گیم نخست دیدار چهارم مقابل ایتالیا در هفته پنجم مسابقات لیگ جهانی 2014 را با برتری خود تمام کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دومین دیدار تیم های ملی والیبال ایران و ایتالیا در چارچوب هفته پنجم مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۴ از ساعت ۱۸:۳۰ امروز یکشنبه در حضور دوازده هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه دوازده هزار نفری آزادی و با قضاوت داوری از قطر آغاز شد.

شهرام محمودی، سعید معروف، قائمی، محمد موسوی، عادل غلامی، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف(لیبرو) بازیکنانی بودند که اسلوبودان کواچ همچون دیدار روز جمعه برای آغاز دیدار امروز که چهارمین دیدار دو تیم در این دوره از مسابقات لیگ جهانی به حساب می‌آید، از آنها در ترکیب اولیه تیمش استفاده کرد.

گیم اول؛ ۲۵ بر ۲۲
این ترکیب در آغاز رقابت با ایتالیا که موفق شدند با یک دریافت خوب از سرویس بازیکن حریف صاحب اولین امتیاز بازی شدند. همین امتیاز استارت خوبی برای آغاز رقابت پایاپای بازیکنان دو تیم بود طوریکه خیلی زود نتیجه بازی در عدد ۳ مساوی شد در این هنگام بود که خطای سرویس بازیکن ایتالیا امتیاز چهارم را برای ایران رقم زد و خیلی زود هم مجتبی میرزاجانپور پنجمین با یک پرش خوب امتیاز پنجم را برای ایران به دست آورد اما طبیعی بود که شاگردان مائورو بروتو اجازه ندادند روند امتیازآوری بازیکنان ایرانی به این راحتی ادامه پیدا کند.

با همه اینها اولین وقت فنی بازی وقتی گرفته شد که تیمایران با نتیجه ۸ بر۶ در جریان بود. بازیکنان ایران پس از استفاده از این وقت وقتی با سرویس بی نقص سعید معروف و بلافاصله بعد از آن آبشاری که محمودی زد، نتیجه ۱۰ بر ۶ را برای بازی و به سود خود رقم زدند.

اسکوربورد نصب شده در ورزشگاه دوازده هزار نفری نتیجه ۱۲ بر ۱۱ به سود ایران را نمایش می داد که خطای سرویس بازیکن شماره ۴ ایتالیا امتیاز دیگری را به حساب تیم ایران واریز کرد. بلافاصله هم دفاع خوب موسوی در مقابل اسپک ایتالیایی امتیاز تیم ایران را به ۱۴ رساند.

در ادامه اما دفاع ناقص بازیکنان ایران در مقابل اسپک ایتالیایی یک امتیاز به حساب آنها واریز کرد و این در حالی بود که بازی با نتیجه ۱۴ بر ۱۲ در جریان بود. شاگردان مائورو بروتو خیلی زود اختلاف امتیاز خود را با ایران به حداقل رساندند تا نشان دهند که به دنبال برتری در نیمه نخست رقابت با ایران هستند. این رقابت تا آنجا پایاپای دنبال شد که دو تیم به تساوی ۱۵ بر ۱۵ رسیدند اما محمئ موسوی با دفاع از منطقه ۴ اجازه نداد این تساوی عمر زیادی داشته باشد و اینگونه دومین وقت فنی بازی هم سود ایران گرفته شد.

آرمین تشکری اولین بازیکن تعویضی کواچ بود که به جای موسوی وارد زمین شد. بعد از ورود این بازیکن هم رقابت پایاپای دو تیم تا امتیاز مشابه ۱۷ پیش رفت اما کار خوب سعید معروف در زدن اسپک ایران را یک امتیاز جلو انداخت و بعد از آن خطایی که راندوزو در زدن توپ داشت اختلاف امتیاز دو تیم را به عدد ۲ رساند.

تیم ملی والیبال ایران تا برتری ۲۳ بر ۱۹ در این گیم هم پیش رفت اما بعد از آن با در دست گرفتن جریان بازی اختلاف خود به دو امتیاز رساندند اما این پایان کار نبود و در نهایت بازیکنان تیم ملی ایران با برتری محسوسی که در دفاع روی تور و البته دریافت ها داشتند، این گیم را با برتری ۲۵ بر ۲۲ خود تمام کردند. شهرام محمود آخرین امتیاز این گیم را برای تیم ملی ایران به دست آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *