جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱
۳

بازتاب گسترده درخشش ایران برابر آرژانتین

يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 366467
عملکرد درخشان ، شجاعانه و غرور انگیز بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم پرستاره ارژانتین، تحسین ،رسانه ها،شخصیت ها و بزرگان فوتبال جهان را درپی داشت.
به گزازرش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، سایت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) نوشت: راه راه پوشان ارژانتین برابر ایران روزسختی داشتند و دفاع مصمم تیم ملی ایران اجازه درخشش به مهاجمان پرتعداد این تیم را نداد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا afc در گزارشی با تمجید از تیم ملی ایران نوشت، این تیم با درخشش در بازی برابر آرژانتین برای همه تیم‌های آسیایی در فاصله چند ماه تا آغاز جام ملت‌های آسیا خط و نشان کشید.

آسوشیتدپرس نوشت : ایران تاوان از دست دادن موقعیت هایش را داد.

پایگاه خبری آمریکایی "نیویورک تایمز" تیم ایران را دربازی برابر آرژانتین - مستحق پیروزی و کسب ۳ امتیاز دانست.

لینه‌کر اسطوره فوتبال انگلستان، صحنه خطا در محوطه جریمه تیم آرژانتین را پنالتی دانست ونگرفتن آن توسط داور را" بی‌عدالتی " خواند وگفت: پنالتی مشهود برای ایران اتفاق افتاد.

پایگاه خبری روزنامه فرانسوی لوموند نوشت :لیونل مسی توانست " آلخاندرو سابیا"- مربی تیم ملی آرژانتین را نجات دهد.

صفحه رسمی باشگاه چارلتون انگلیس بازی رضا قوچان نژاد بازیکن ایرانی این تیم در برابر آرژانتین را بسیار خوب و نمایش او را خیره کننده و شاهکار توصیف کرد و به وی تبریک گرفت و نوشت: ایران در برابر آرژانتین شایسته کسب امتیاز و شاید بیشتر بود.

در این مطلب خطاب به گوچی نوشته شده: رضا ما به تو افتخار می کنیم.

تیم کیهیل مهاجم تیم ملی فوتبال استرالیا گفت: "من احساس خوبی از بازی تیم ملی فوتبال ایران کسب کردم. ایران بازی بسیار فوق‌العاده‌ای را در دومین بازی خود در جام جهانی به نمایش گذاشت."

سایت اسکای اسپورت نیز در پایان بازی دو تیم آرژانتین و ایران با اشاره به گل استثنایی لیونل مسی چنین نوشت: "شاهد یک بازی بسیار هیجان انگیز بودیم و آرژانتین توانست به دور بعدی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل صعود کرد بعد از گذشتن از آزمون تیم شجاع ایران. تیم ایران در نیمه دوم لحظات خطرناکی را روی دروازه آرژانتین ایجاد کرد که دروازه این تیم توسط رومرو بسته ماند."

سایت گاردین نیزاعلام کرد: "تیم آرژانتین زیاد خوب نبود ولی تیم ایران درخشید. خطراتی که قوچان‌نژاد روی دروازه آرژانتین ایجاد کرد، می‌توانست ایران را برنده بازی کند، همچنین صحنه پنالتی هم می‌توانست شرایط ایران را در این بازی تغییر دهد."

سایت نیویورک تایمز هم نوشت: "تنها کسی که می‌توانست در وقت‌های تلف شده بازی، تیم هوشمند ایران را که با قدرت بازی را کنترل کردند، شوکه کند لیونل مسی بود.

خبرگزاری رویترز نوشت:لیونل مسی روز شنبه توانست دروقت اضافه،تیم آرژانتین را از شرمساری شکست دراین رقابت جام جهانی نجات دهد.سایت ایندیپندنت انگلستان در گزارش خود در خصوص بازی تیم‌های ایران و آرژانتین نوشته که داور یک پنالتی به سود تیم ایران نگرفته است.

مهمت شول بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال آلمان وکارشناس شبکه ARD آلمان گفت : ایران از نظر فردی و تاکتیکی بهتر از آرژانتین بود.

ایران تیم برتر بازی با آرژانتین بود و این تیم بسیار فراتر از انتظار بازی کرد.

پایگاه خبری "اینترنشنال بیزنس تایمز" (IBtimes) درگزارشی از بازی خیره کننده تیم فوتبال ایران نوشت : دفاع منسجم ایران و بازی برتر این تیم درنیمه دوم جهان را وادار به ستایش فوتبال این کشور کرد.

خبرگزاری آلمان/ داور صرب پنالتی مسلم را برای ایران نگرفت

داور صربستانی این دیدار در دقیقه ۵۴ از اعلام یک ضربه پنالتی به نفع ایران که همچون روز روشن بود چشم پوشی کرد.زابالتا ، دژاگه را در داخل محوطه جریمه که صاحب توپ شده بود سرنگون کرد اما داور از اعلام پنالتی خودداری کرد.

پایگاه لبنانی النشره در گزارشی اعلام کرد: آرژانتین در بازی با ایران پشت دژ مستحکم و عظیم دفاعی تیم ملی این کشور گرفتار شده و در برخی مواقع حتی با خطر گل خوردن نیز مواجه شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی ها همیشه به دفاع و استقامت شهرت دارند.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
بردي آرژانتين كه با كمك داور و نديده انگاشتن پنالتي مسلم با نامردي همراه بود فاقد ارزش اخلاقي است و بازكنان و مربي تيم ايران شايسته تقدير و تشويق هستند .
محمدحسین
من به ایرانی بودنم افتخار کردم - مطمئن باشید جهان به ما نگاه ویژه خواهد داشت و برنده ی واقعی ما بودیم-همونطور که لیونل مسی ما رو شکست داد با گل زدن به نیجریه می تواند ما را به جام بازگرداند و مزمئن باشید آرژانتین برای صعود به عنوان تیم اول حتما نیجریه رو م بره و ان شا الله بوسنی را شکست می دهیم