شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تایید‌ حکم اعدام رهبر و حامیان اخوان‌

شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۴
کد مطلب: 366375
مقام های قضایی مصر اعلام کردند که دادگاهی در این کشور روز شنبه حکم اعدام ˈمحمد بدیعˈ رهبر اخوان المسلمین و دست کم 182 نفر از حامیان وی را تایید کرد.
به گزارش جهان،ایرنا به نقل از رویترز نوشت، این دادگاه تصمیم گیری در مورد پرونده محمد بدیع و صدها تن از هواداران اخوان المسلمین را به مفتی مصر که بالاترین مرجع مذهبی در این کشور است، ارجاع داده بود.

این افراد به اعمال خشونت در شهر ˈالمنیاˈ در جنوب مصر پس از برکناری ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری پیشین این کشور در ژوئیه گذشته (تیر ماه ۱۳۹۲) متهم شدند.

یک افسر ارشد پلیس مصر در جریان خشونت های آن زمان کشته شد.

تایید حکم صادره علیه این افراد در حالی انجام شد که دو هفته پیش ˈعبدالفتاح السیسیˈ فرمانده سابق ارتش مصر پس از پیروزی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در این کشور، قدرت را به عنوان رییس جمهوری در دست گرفت.

السیسی هدایت کودتایی که منجر به برکناری مرسی از قدرت شد و همچنین اقدامات سرکوب گرایانه نیروهای امنیتی مصر را که منجر به کشته شدن صدها نفر از هواداران اخوان المسلمین و بازداشت هزاران تن شد، برعهده داشت.

همچنین دادگاهی در مصر روز پنجشنبه در پرونده جداگانه ای تصمیم گیری در مورد بدیع و ۱۳نفر دیگر از حامیان اخوان را به اتهام قتل و داشتن سلاح گرم در جریان درگیری های ژوئیه گذشته، به مفتی مصر واگذار کرد.

از زمان برکناری مرسی از قدرت، حدود ۵۰۰ افسر پلیس و ارتش در جریان درگیری ها کشته شده اند.

بدیع و دیگر رهبران ارشد اخوان المسلمین از جمله شخص مرسی در پرونده های دیگری در حال محاکمه هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *