شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

بیشترین علت مرگ پایتخت نشینان

يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب: 365298
سال گذشته بيش از ۵۲ هزار شهروند تهراني جان خود را از دست داده اند كه بيشتر فوت شدگان مردها بوده اند و ايست قلبي نيز بيشترين علت مرگ پايتخت نشينان بوده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سال ۹۲ مجموعا ۵۲ هزار و ۳۳۴ نفر از شهروندان تهراني جان خود را از دست داده و در بهشت زهرا تهران دفن شده اند كه از اين تعداد ۳۰ هزار و ۱۸۵ نفر مرد، ۲۰ هزار و ۳۵۳ نفر زن و هزار و ۷۹۶ نوزاد بوده‌اند.

براساس اين گزارش، بيشترين علت مرگ تهراني ها ايست قلبي بوده چنانچه ۶ هزار و ۶۲۰ نفر به اين دليل جان خود را از دست داده اند و كمترين علت فوت نيز با تنها يك مورد مربوط به سل دستگاه تنفسي بوده است. همچنین در سال گذشته، بيشترين ميزان متوفيان مربوط به منطقه ۲۲ و كمترين آنها مربوط به منطقه ۴ شهر تهران بوده است.

همچنين براساس آمار از ابتداي سال تا ۲۰ خرداد ماه در مجموع ۱۱ هزار و ۱۳۳ شهروند تهراني جان خود را از دست داده اند كه امسال نيز بيشترين فوت شدگان مردها بوده اند؛ چنانچه از ابتداي سال ۶ هزار و۴۳۷ مرد،۴ هزار و ۲۹۴ زن و ۴۰۲ نوزاد در بهشت زهرا تهران دفن شده اند.

از ابتداي سال ايست قلبي همچنين بيشترين علت مرگ تهراني ها بوده و منطقه ۲۲ كمترين ميزان فوت و منطقه ۱۰ بيشترين ميزان فوت را داشته اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *