سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

نظام "ترفیع" در ناجا اصلاح می‌شود

چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 364503
فرمانده نیروی انتظامی گفت: این نیرو ، نیازمند تحول در نظام ترفیعات است و باید بخشی از این نظام بر پایه علم و دانش مبتنی شود.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ احمدی مقدم در همایش ملی تربیت و آموزش پلیس افزود: انتظار، یک حرکت پویا و زمینه ساز برای تحقق آرمان درخشان است و تعلیم و تربیت و آموزش باید هموار کننده مسیر سعادت انسان باشد و در وصول انسان به کمال او را یاری کند.

وی با بیان اینکه اساس نهضت انبیاء تعلیم و تربیت است، گفت: سمت و سوی تربیت باید کمال باشد و بشر برای وصول به مرحله کمال به آموزش مداوم نیاز دارد.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه در دنیای امروز در شرایطی قرار داریم که دانش و تحولات بسیار سریع و برق آسا صورت می گیرد، افزود : نظام آموزش در سازمانی مثل ناجا باید در خدمت عمل باشد و در این خصوص آموزش کاربردی نتایج بهتری دارد.

وی گفت: نیروی انتظامی یک سازمان حرفه ای بسیار گسترده و وسیع و علاوه بر سلسله مراتب نظامی دارای بروکراسی است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی سازمانی است که مرتب در حال تحول است، افزود : ما یک سازمان غیرالکترونیک را به سازمان الکترونیکی تبدیل کردیم لذا باید ترکیبی از آموزش ها را داشته باشیم.

سردار احمدی مقدم در ادامه با بیان اینکه اشکالاتی در نظام ترفیعات وجود دارد که در حال اصلاح است، گفت : از اشکالات نظام موجود در نیروی انتظامی این است که پیشرفت تحصیلی ، فضیلت تمام عیار به شمار نمی رود که البته قوانین موجود مانع این مسئله می شود .

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه نباید اساس نظام ترفیعات بر اساس سنوات باشد، افزود: به دنبال این هستیم که نظام ترفیعات در نیروی انتظامی موجب انباشت درجات نشود و نیرو در صورت شایستگی فوق العاده ارتقاء یابد.

وی افزود : اکنون نظام ترفیعات کنونی به انباشت درجات منجر می شود ، در حالی که بخش عمده ای از ترفیعات باید آموزش و تربیت باشد.

سردار احمدی مقدم گفت: یکی از مشکلات، تحصیل کرده های بیکار است در حالی که بسیاری از آنان با تخصص های پلیس همخوانی دارد و یا مرتبط و نزدیک بر نیاز ماست و ما می توانیم از این تحصیلکرده ها در نیروی انتظامی استفاده کنیم.

وی افزود: باید کاری کنیم که از ظرفیت های علمی کاربردی ایجاد شده در نیروی انتظامی استفاده شود و نیروهای پلیس دانش خود را هر روز افزایش دهند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه برای این نیرو تقویت ابعاد جسمانی و معنوی مهم است، گفت: سال گذشته ۷۰ شهید تقدیم انقلاب کردیم در حالی که تعداد فوتی های ما در حین خدمت۳۵۰ نفر بودند که قبل از سن بازنشستگی فوت کردند که این میزان مرگ و میر زیاد است.

سردار احمدی مقدم افزود: بیشتر کارکنان ما جوان هستند و شرایط خدمتی ناشی از فشار روحی ، روانی و جسمی موجب بیماری می شود .

وی ادامه داد: باید روی ابعاد روانی، جسمانی، معنوی و روحی نیروها متمرکز شویم.

فرمانده ناجا در ادامه از اجرای طرح پویایی در نیروی انتظامی خبر داد و گفت : این طرح در این نیرو تهیه شده و ستاد کل نیروهای مسلح آن را ابلاغ کرده است؛ این طرح تحولات انقلابی به وجود می آورد و نیروی انتظامی در اجرای این طرح در میان نیروهای مسلح پیشگام شد.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه باید تعادل و تناسبی میان منابع ، تأسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی ناجا ایجاد شود، افزود : شرایط در نیروی انتظامی به گونه ای است که اگر این تناسب ایجاد نشود در چند سال آینده فقط می توانیم حقوق افراد را بدهیم و نمی توانیم هیچ تجهیزاتی خریداری کنیم.

وی با بیان اینکه عنصر بهره وری و مدیریت صحیح بر منابع، مورد تأکید ماست، گفت : یکی از این راه ها، آموزش است و اکنون حدود ۱۵ درصد نیروهای ما در مراکز آموزش قرار دارند و سالی ۲-۳ هزار نفر به نیرو اضافه شده اند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود : اگر بتوانیم آموزش فکری را گسترش دهیم بسیاری از نیروهایی که در مراکز آموزش هستند هنگام خدمت آموزش های لازم را فرا می گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *