يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱۱
۱۰

توصیه رهبرانقلاب درباره برخورد ناجا پس از فتنه ۸۸

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 340788
احمدي مقدم حقوق شهروندي را يکي از مهمترين مسائل ناجا خواند و گفت : اين حق تا جايي مهم است که مقام معظم رهبري (مدظله العالي) پس از فتنه ۸۸ به ما اعلام کردند بگونه اي رفتار نکنيم که در روز قيامت اراذل و اوباش از روبروي ما رد شوند و ما هنوز ايستاده و حساب پس مي دهيم.
توصیه رهبرانقلاب درباره برخورد ناجا پس از فتنه ۸۸
به گزارش جهان به نقل از مهر، سردار اسماعيل احمدي مقدم روز گذشته در همايش سالانه مسئولان حقوقي و امور مجلس ناجا با اشاره به اينکه اگرچه نيروي انتظامي در مسند قضاوت نيست اما گزارش هاي ما اساس توان قهريه قوه قضائيه است گفت : اتکا قاضي و مجريان قانون در فرامين الهي است.بزرگترين تفاوت ما با پليس کشورهاي ديگر در اين است که پليس ايران در اجراي قوانين، به احکام الهي استناد و بر اساس آن عمل مي کند البته اين به اين معنا نيست که قانون ديگر کشورها، طاغوتي است اما ما با خيال راحت اعلام مي کنيم که مجري احکام قرآن هستيم تاجايي که حتي قوانين راهنمايي و رانندگي نيز از احکام الهي است. عدالت ما بر پايه شرع و قانون است البته اين دو از يکديگر جدا نيستند.

وی جايگاه قانون و عدالت را بسيار مهم ارزيابي کرد و گفت: بايد حقوق افراد را رعايت کنيم و در حال حاضر حقوقي ترين دستگاه بعد از قوه قضائيه، نيروي انتظامي است با اين تفاوت که ناجا با حجم زيادي از افراد برخورد داشته درحاليکه قوه قضائيه با تعدادي پرونده سروکار دارد.

احمدي مقدم حقوق شهروندي را يکي از مهمترين مسائل ناجا دانست که در چند سال اخير مورد پيگيري قرار گرفته است و اظهار داشت: اين حق تا جايي مهم است که مقام معظم رهبري (مدظله العالي) پس از فتنه ۸۸ به ما اعلام کردند بگونه اي رفتار نکنيم که در روز قيامت اراذل و اوباش از روبروي ما رد شوند و ما هنوز ايستاده و حساب پس مي دهيم.

رئیس پلیس کشور به موضوع استاندارسازي رفتار و ارزيابي آن در استان ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نمره ما ۸۰ از ۱۰۰ است اما اين فاصله را نيز بايد رفع کنيم چرا که ناجا نبايد حتي به يک نفر هم ظلم و يا اهانت کند بلکه بايد اعمال ما براساس حقوق شهروندي، شرع و جدا از حب و بعض شخصي باشد.

وي با اشاره به اينکه قانون و قانون گذاري در نيروي انتظامي توسط معاونت حقوقي اين نيرو انجام مي شود، بيان داشت: ديپلماسي بين دستگاهي ما در اين معاونت است و خوشبختانه ديگر دستگاه ها، کارشناسان حقوقي ما را افرادي زبردست و داراي تجربه مي دانند.در حال حاضر مجلس و مجمع تشخيص مصلحت نظام در زمينه هاي قانوني با ما مشورت مي کنند و ما بايد اين نقش را تقويت کنيم چرا که نهادهاي بيروني نبايد به ناجا طوري نگاه کنند که اين نيرو بدون افراد با سواد و نخبه است.

رئیس پلیس کشور افزود: البته در استان ها تعامل معاونان حقوقي با نمايندگان بايد به نحو مطلوب تري ارتقاء يابد، ما بايد به گونه اي رفتار کنيم که اگر نماينده اي از ما انتقاد داشت به راحتي بيان کند و بداند که ناجا مجموعه اي پاسخگو و انتقاد پذير است.

وي در ادامه به معاضدت از کارکنان ناجا در حين ماموريت اشاره کرد و گفت: بايد طوري رفتار کنيم که نيروي ما هم جرأت استفاده از سلاح را داشته و هم در استفاده از آن افراط نکند؛ ناجا سازماني بزرگ است که اهتمام دارد اگر ماموري در حق مردم اجحاف کند با او برخورد کند.

فرمانده نيروي انتظامي، با اشاره به اينکه نبايد طوري رفتار کنيم که جامعه احساس کند ماموران ما تنها از اقتدار خود استفاده مي کنند، گفت: اين تصوير را که زور ناجا بر عقل تسلط دارد بايد از جامعه دور کنيم.

احمدي مقدم در ادامه در خصوص بدهي پلیس به شرکت ملي نفت ايران نيز گفت: تأخير در مسائل حسابداري، باعث شد تا اين شائبه بوجود بيايد که ناجا بدهي خود را تسويه حساب نکرده است اين درحاليست که ما به صورت مشروح، وقايع را براي وزير نفت و مسئولان توضيح داديم و راهکارهايي نيز ارائه کرديم در واقع رفتار ناجا قانوني بود و تخلفي در اين زمينه صورت نگرفته است.

وي ادامه داد: از آنجا که تخلف ناجا براي جامعه قابل قبول نيست اين خبر نقل محافل رسانه ها شد.پلیس پایبند به قانون است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


غح - ط
Iran, Islamic Republic of
با سلام : سردار عزیز خسته نباشید
شما برای صیانت از عملکرد و حریم نظامیها باید اطلاع رسانی خوبی از سیستم اداری ناجا به مسئولین کشور داشته باشید به خصوص رئیس جمهور محترم که اینقدر اصرار بر غیر سرهنگ بودن خود دارند تا ایشان هم ببیند که چقدر حقوق دان لباس سرهنگی و نظامی برتن دارند و ناجا حتی میتواند به سایر نهادها سرویس حقوقی هم بدهد اما تکلیف سازمانی خودش ضابط بودن است فلذا باید قدر نیروهای نظامی و انتظامی کشور را دانست و ملبس بودن به این لباس خدمت ،از افتخارات کشور باشد
Iran, Islamic Republic of
... در آن روز من یادمه یک زن میانسال را دم در شرکت ما پلیس ...بهش زد و...در حالی که بدبخت آبدارچی یکی از شرکتهای توی ساختمان ما بود
Iran, Islamic Republic of
بشنوید باور نکنید.
نمره ناجا همین الان ....
مطمئناً شماها ....
من نمی دانم این آمار هایی که آقای احمد مقدم در خصوص نمره مردم به پلیس را از کجا میاره ...
خدا بهتون قوت بده
متاسفانه نمره شما از 100 نه تنها 80 که منفی است !!!!....
اول مشکل فرهنگ رانندگی رو حل کنید
راهنمایی رانندگی هم باید دقت کنه!