جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

نیلی سرپرست دانشگاه تهران شد

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 364216
با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سرپرست دانشگاه تهران معرفی شد بر این اساس فرجی دانا از میان 5 گزینه انتخابی شورای اساتید دانشگاه، دکتر محمود نیلی را به سمت سرپرستی این دانشگاه منصوب کرد.
به گزارش جهان، عبدالحسین فریدون در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: با حکم وزیر علوم، محمود نیلی محمود آبادی به عنوان سرپرست دانشگاه تهران اعلام شد.

وی ادامه داد: مقرر شد وی فعلاً به عنوان سرپرست دانشگاه تهران فعالیت کند تا وزیر علوم نام وی را به عنوان رئیس به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند.

به گزارش مهر، از زمان اتمام حکم فرهاد رهبر و برکناری وی تاکنون محمد حسین امید معاون اداری مالی وزارت علوم سرپرست دانشگاه تهران بود.

پیش از این قرار بود قبل از طی مراحل سرپرستی، گزینه ریاست دانشگاه تهران مستقیم به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شود که در صورت چنین اتفاقی این روش تعیین و معرفی رئیس دانشگاه، برای نخستین بار روی می داد.

شورای منتخبان اساتید دانشگاه تهران چندی پیش برای تعیین رئیس دانشگاه گرد هم آمدند و ۶ گزینه شامل ( محمود کره ای، محمد حسین امید، سید حسین حسینی، محمد رحیمیان، محمود نیلی محمود آبادی و محمدعلی موسوی ) را به وزیر علوم پیشنهاد دادند که از میان این گزینه ها موسوی انصراف داد. همچنین پیش از این اعلام شد رحیمیان بیشترین شانس سرپرستی را دارد و دارای بالاترین رأی از سوی اساتید است.

محمود نیلی استاد تمام دانشکده مهندسي متالورژي و مواد دانشگاه تهران است. وی متولد ۱۳۳۵ از اصفهان و فارغ التحصيل ۱۳۶۰ در مقطع کارشناسي دانشگاه شيراز بوده و تحصيلات خود در مقطع کارشناسي ارشد را در دانشگاه صنعتي شريف در گرايش شناسايي و انتخاب مواد در سال ۱۳۶۷ و در مقطع دکتري در دانشگاه توهوکو ژاپن در سال ۱۳۷۳ به پايان رسانده است.

وي در حال حاضر استاد رسمي و تمام وقت دانشکده مهندسي متالورژي و مواد دانشگاه تهران است.

سوابق تحقيقاتي، آموزشي و اجرایي نیلی به این شرح است:

- انتشار بيش از ۴۷ مقاله در نشريات معتبر علمي و پژوهشي بين المللي و داخلي ۲۴ JCR مقاله از نشریات Web of Science
- ۲۳ مقاله در نشريات معتبر علمي پژوهشي و ترويجی غیر JCR
- انتشار بيش از ۶۰ مقاله کامل در کنفرانسهاي بين المللي و ملي
-انجام بيش از ۲۰ طرح تحقيقاتي که ۱۱ طرح آن با پشتيباني کامل صنعت و نهادهاي خارج از دانشگاه بوده است.
- مجري و مدير چندين طرح پژوهشي تحقيقات صنعتي ۱۳۶۷-۱۳۶۰
- تدريس در دانشکده فني از سال ۱۳۷۳ تاکنون
- دبير اولين کنفرانس مهندسي متالورژي ايران
- عضو هيأت تحريريه نشريه مهندسي متالورژي, آهن و فولاد و ....
- نايب رئيس انجمن مهندسي متالورژي
- معاون پژوهشي دانشکده فني
- رئيس پرديس دانشکده هاي فني
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *