دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

جذب ۱۰ هزار هیئت علمی در دانشگاه آزاد

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 364139
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد از جذب ۱۰ هزار هیئت علمی جدید در دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: در طول مدت یک سال آینده دانشگاه آزاد اقدام به جذب ۱۰ هزار هیئت علمی جدید می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم ٬ حجت‌الاسلام علی عسگری شب یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با اشاره به نقش دانشگاه آزاد در ترویج علم در جامعه و تعداد فارغ التحصیلان از دانشگاه‌ آزاد اظهار کرد: از بین ۱۰ میلیون نفر ایرانی با تحصیلات دانشجویی پنج میلیون از این افراد از دانشگاه آزاد فارغ التحصیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد دارای ۳۵ هزار هئیت علمی تمام وقت و ۱۵ هزار هئیت علمی به صورت غیرمتمرکز است، ابراز کرد: در حال حاضر ۴۰ هزار کارمند در دانشگاه‌ آزاد سراسر کشور شاغل هستند.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه پرورش نیروهای متبهر از اهداف دانشگاه آزاد است، تصریح کرد: از مدیران جدید دانشگاه‌ها خواستاریم از مدیریت روزمرگی پرهیز و مدیریتی مبتنی بر شور و مشورت و مشارکت با نخبگان را مد نظر قرار دهند.

وی بیان کرد: در راستای پیشبرد اهداف عالی دانشگاه آزاد مدیران با حفظ شان و منزلت از از ظرفیت ‌بانوان نخبه در دانشگاه آزاد نیز استفاده کنند.

حجت‌الاسلام عسگری با بیان اینکه راهبرد اقتصاد مقامتی است، افزود: در بودجه سالانه دانشگاه آزاد تاکید شده است ۱۲ درصد از نیاز مالی دانشگاه‌ها نسبت به شهریه دانشجویان کاهش پیدا کند که در این راستا و برای ایجاد منابع مالی جدید دانشگاه‌ها باید اقدام تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان کنند.

وی با اشاره به ارتقای تحصیلات بانوان خانه دار بیان کرد: بانوان خانه‌دار می‌توانند از طریق مجازی اقدام به تحصیل در دانشگاه آزاد کنند که به همین منظور در شهریه واریزی برای بانوان خانه‌دار ۳۰ درصد تخفیف مد نظر قرار گرفته است.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ هزار هئیت علمی در دانشگاه آزاد حضور دارند، گفت: در نظر داریم در طول مدت یکسال ۱۰ هزار هیئت علمی جدید نیز جذب دانشگاه شود.

وی به وجود مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی در سایر دانشگاه‌های کشور اشاره و خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد سعی دارد با تاسیس رشته‌های جدید با توجه به نیاز منطقه و استان‌ها به تحصیلات تکمیلی نیز بپردازد.

حجت‌الاسلام عسگری اظهار کرد: بیش از ۷۰۰ نخبه و چهره ملی و منطقه‌ای, دانشگاه آزاد را برای پیشبرد اهداف عالی در جامعه راهنمایی می‌کنند.

رسول خدابخش، نماینده تام‌الاختیار در دانشگاه آزاد استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی نیز در این جلسه با اشاره به تاسیس دانشگاه آزاد ابراز کرد: در آغاز تاسیس دانشگاه آزاد اکثر مسئولان با تاسیس این دانشگاه مخالفت می‌کردند اما با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیون ریالی از سوی امام خمینی(ره) این دانشگاه تاسیس شد.

وی با بیان اینکه امروزه این دانشگاه جزو دانشگاه‌های جامع در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: تکریم از شهدا از وظایفی است که باید در دانشگاه‌ها انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *