سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

جذب نامحدود هیئت علمی پیمانی

شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب: 218937
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد که روسای دانشگاهها حق دارند هر تعداد هیئت علمی که خواستند به صورت پیمانی جذب کنند و در این زمینه ردیف جذب موقت و دائمی نیز در وزارت علوم وجود دارد.
به گزارش مهر، کامران دانشجو امروز در نشست روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری که در دانشگاه پیام نور برگزار شد به برخی مباحث اشاره کرد.

یک اجازه وزیر علوم به روسای دانشگاهها
 
وزیر علوم، خطاب به روسای دانشگاهها با بیان اینکه انتظار می‌رود در جذب هیئت علمی اقدامات سریع‌تری صورت گیرد تاکید کرد که روسای دانشگاه‌ها حق دارند هر تعداد که خودشان خواستند افراد را به عنوان عضو هیئت علمی پیمانی تا زمانی که کار جذب شان انجام شود، به کار گیرند.
 
وی ادامه داد: در مقابل نیز ردیف جذب موقت و جذب دایمی نیز در اختیار وزارت علوم است زیرا اگر تعداد اعضای هیئت علمی دو برابر شود باز هم نیازمند عضو هیئت علمی هستیم.
انتقال آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای کارشناسانه صورت نگرفت

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به انتقال آموزشکده‌های فنی‌ حرفه‌ای به وزارت علوم، تصریح کرد: این انتقال بدون کار کارشناسی و پرسیدن نظر من صورت گرفت و از جمله ایرادات این بحث مشکل اعضای هیئت علمی است.

خوابگاه سازی راه حل مشکلات خوابگاهها نیست
 
وزیر علوم در ادامه با اشاره به مشکلات خوابگاهی دانشگاهها با بیان اینکه ساخت خوابگاه چاره کار نیست و معضلی را حل نخواهد کرد، تاکید کرد که باید در این زمینه سیاست بومی‌گزینی می‌تواند پاسخگو باشد.
 
هدیه آموزش عالی به مردم ایران
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد که آموزش عالی هدیه ای به ملت ایران داد که آن هم افزایش تولیدات علمی در منطقه بود، این موضوع باید در افق 1404 صورت می‌گرفت اما 14 سال زودتر اتفاق افتاد.

تاکید بر تحقیقات بنیادی بر پایه تحقیقات کاربردی

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، با بیان اینکه اگر تحقیقات بنیادی نداشته باشیم تحقیقات کاربردی نیز نخواهیم داشت، تاکید کرد که تحقیقات بنیادی باید با نگاه به حوزه کاربرد صورت گیرد. قرار نیست همه دانشگاه‌های ما دانشگاه علمی کاربردی باشند و دانشگاه‌های دیگر باید ماموریت خود را با نگاه به پژوهش‌های کاربردی در پیش گیرند.

افزایش دانشیارها و استاد تمام‌ها

به گفته کامران دانشجو، در سال 84 آموزش عالی دارای 2800 دانشیار بود که این رقم هم اکنون به 5800 نفر رسیده است. همچنین تعداد استاد تمام‌ها از 1500 در سال 84 به 2700 نفر و تعداد رشته‌ محل‌های دوره‌های تحصیلات تکمیلی از 800 به 1800 رسیده است.

پاسخگو بودن دانشگاهها در آخرت

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به مباحث مطرح شده در تحصیلات تکمیلی، گفت: اگر دانشگاهی بتواند ظرفیت ایجاد کند اما این کار را انجام ندهد و دانشجو مجبور به ادامه تحصیل در خارج از کشور باشد باید در آخرت پاسخگو باشد.

جذب اعضای هیئت علمی منوط به استعلام است

به گزارش مهر، وزیر علوم در ادامه سخنان خود میان روسای دانشگاهها، با اشاره به آن دسته از دانشگاهیانی که در فتنه سال 88 حضور داشتند، تاکید کرد که افرادی باید به عنوان هیئت علمی جذب شوند که معتقد به نظام و دیدگاه‌های ملت باشند و آن دسته از افرادی که نقشه‌کش فتنه بودند توسط نظام مشخص شدند و ما در جذب اعضای هیات علمی از مراکز مربوطه استعلام می‌کنیم.

تاکید وزیر علوم بر ایجاد پایگاه معتبر علمی داخلی

کامران دانشجو تاکید کرد که باید پایگاه معتبر نمایه‌سازی مقالات در کشور راه‌اندازی شود و هر دانشگاه باید به دنبال افزایش تعداد مجلات داخلی خود باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *