چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۱

مرز ما ساحل مدیترانه و آمریکای لاتین است

شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب: 362823
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: مرز ما در زمان امام شلمچه و مهران بود اما امروز ساحل مدیترانه و آمریکای لاتین است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز در همایش تبیین اندیشه‌های حضرت امام‌خمینی(ره) که در سالن بصیرت سازمان بسیج دانشجویی با حضور فعالان سیاسی اصول‌گرا برگزار شد، با بیان اینکه در سخنان خود به نقش مثبت و منفی خواص در پاسداری از میراث حضرت امام‌خمینی(ره) خواهم پرداخت، گفت: همه رهبران الهی نسبت به تهدیدات آینده بعد از خود هشدار داده بودند و حضرت نوح، حضرت موسی، حضرت هارون و دیگر انبیاء‌ نگران میراث بعد از خود بودند.

وی تاکید کرد: پیامبر اعظم(ص) نیز نگران حفظ میراث خودشان بودند و حضرت امام‌خمینی(ره) نیز نگران صیانت و حفظ میراث گران سنگ خود بودند. وصیت سیاسی ایشان مبین این واقعیت است.

حجت‌الاسلام سعیدی تاکید کرد: برخی از خواص در عصر ما تکرار اشتباهات عصر پیامبر اکرم(ص) را بعد از فوت ایشان انجام می‌دهند.

وی در عین حال تصریح کرد: البته برخی از خواص ما در حال حاضر وفادار به آرمانهای امام و رهبری هستند و اصلا قابل قیاس با عصر پیامبر اعظم(ص) نیستند. اما همان مقداری که خواص اشتباه کردند تاثیر منفی را در جامعه به جا گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه انسانها را باید با فکر و اندیشه‌های آنها ارزیابی کرد، افزود: اینکه فرد یار امام بود نباید به عنوان یک امر مطلق در نظر گرفته شود و باعث شود مورد مصدومیت قرار گیرد. ما به خواص گفته و می‌گوییم که باید مرزبندی خود را مشخص و تبیین کنند.

حجت‌الاسلام سعیدی خاطرنشان کرد: در سال ۸۸ دعوا بین موسوی و احمدی‌نژاد نبود اگر هم بود یک هفته بود اما به دعوا بین حق و باطل تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه از زمان حیات امام خمینی(ره) تا به امروز دو برداشت از حکومت دینی وجود داشت، اظهار داشت: این دو برداشت عبارتند از مردمسالاری دینی و مردمسالاری سکولار که باید این دو را مهم در نظر گرفت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه تقابل با اسرائیل برگرفته از نگاه مبنایی و استراتژیک است، اظهار داشت: سخنگوی یک حزب می‌گوید چرا هزینه فلسطین را باید ملت ایران بپردازد، مشخص است نگاه او اعتقادی و مبنایی نیست. کسانی که می‌دانند اگر سوریه از این گردونه خارج شود چه بلایی بر سر ما می‌آید می‌فهمند نقش ما در این معادله چه بوده است.

حجت‌الاسلام سعیدی یادآور شد: در عصر پیامبر برخی از خواص در برابر فتنه سکوت کردند و در زمان عصر حاضر نیز ما باز این سکوت را از برخی از خواص مشاهده کردیم. در عصر پیامبر کسانی پشت و روی فتنه طراحی‌هایی را انجام می‌دادند و در فتنه ۸۸ نیز دیدیم چه کسانی پشت صحنه طراحی می‌کردند آنها به دنبال فتنه‌انگیزی هستند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه عصر حضرت پیامبر با عصر امیرالمومنین تفاو‌ت‌های زیادی داشت، نتیجه‌گیری کرد که عصر امام خمینی(ره) با عصر مقام معظم رهبری تفاوت‌هایی داشته و دارد. در ادبیات امام جنگ نرم وجود نداشت و شبیخون فرهنگی هم نبود اما در دوره آقا تهاجم، تهاجم فرهنگی است و مرز ما در زمان امام شلمچه و مهران بود اما امروز مرزمان ساحل مدیترانه و آمریکای لاتین است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد:‌این عوام‌فریبی است که بگوییم نظر امام راجع به شعار مرگ بر آمریکا چه بوده است.

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه آمریکا با ما دشمنی داشته و دارد، خاطرنشان کرد: هدف جنگ ۳۳ روزه ما بودیم چرا که امروز این ما هستیم که آمریکا را به گوشه رینگ برده‌ایم و نمی‌دانم چرا برخی از خواص توجهی نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: در زمان فتنه برخی از مردم به خوبی متوجه اوضاع نشدند علت این بود که برخی از خواص با سکوتشان باعث شدند مردم متوجه نشوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این مطلب که برخی از افراد دچار استحاله می‌شوند، افزود: کافی است حرف آقایان قبل از انقلاب و اوایل انقلاب را با گفته و حرف‌هایشان در حال حاضر کنار هم قرار دهیم می‌بینیم که دچار استحاله شده‌اند و به نرم‌افزار انقلاب دست برده‌اند. دست بردن به نرم‌افزار انقلاب تهدید است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *